בצל נתוני התעסוקה המצביעים על כך שישנם עדיין למעלה מ-300 אלף מחוסרי עבודה, ובמקביל במשק חסרים עובדים רבים וקיימות יותר מ-130 אלף משרות פנויות, נראה שהממשלה עדיין מסתפקת בתקציבים מועטים לטובת הכשרות מקצועיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אתגר התעסוקה. היום (ד') הודיעו שירות התעסוקה והתאחדות התעשיינים על הקצבת סכום של חמישה מיליון שקל לתעשיינים מכל תחומי התעשייה, לרבות הייטק, לביצוע הכשרות מקצועיות לדורשי עבודה שבסופן ייקלטו לעבודה.
לפי התוכנית, מעסיק שייענה לקול הקורא, יזכה במענק של 16,000-10,000 שקל לתקופה של עד חצי שנה, במסגרתה יידרש להכשיר עובדים במפעלו ולהעסיקם בתום תקופת ההכשרה. ברשימת המקצועות המזכים ניתן למצוא לראשונה מקצועות דיגיטליים ועובדי הייטק ומקצועות עסקיים תומכי פיתוח. זאת, לצד מפעילי מכונות, רתכים, מסגרים, מחזיקי מכונות, חשמלאים, מעבדי שבבים, אנשי מדידה ואבטחת איכות, עובדי מתכנת, חרטים, כרסמים, אנשי תקשורת ואבטחת מידע. ההרשמה לקול הקורא היא עד ה-30 בספטמבר.
1 צפייה בגלריה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
(צילום: שירות התעסוקה)
לדברי רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, "הקורונה האיצה תהליכי שינוי, שמי שלא ייענה להם פשוט יישאר מאחור. שירות התעסוקה לא מותיר אף אחד מאחור ופועל להשבה מיטבית של דורשי העבודה למעגל העבודה, באופן שיאפשר להם לא רק להשתלב בשוק אלא גם להתמיד ולהתקדם בו. אני מברך על שיתוף הפעולה עם התאחדות התעשיינים, בטוחני שבדומה לשיתופי הפעולה הקודמים בינינו, הוא ינחל הצלחה. רק שילוב זרועות של המדינה, המגזר העסקי והחברה האזרחית יוכל להוביל להתאוששות המשק מהמשבר ולחזרתם המיטבית של דורשי העבודה למעגל העבודה. הקול הקורא הנוכחי הוא צעד נוסף במסע הזה, ואני קורא למעסיקים מכל התחומים, כולל מענף ההייטק, להיענות לו - האחריות היא של כולנו".
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, אמר כי "בעיית המחסור בעובדים במשק הישראלי רק הולכת ומחריפה. המחסור החריף מורגש ביתר שאת בתעשייה, כאשר רוב התעשיינים שלנו עדיין מדווחים על מחסור משמעותי בעובדים בכלל המקצועות. לאור מציאות קשה זו, היוזמה של התאחדות התעשיינים ושירות התעסוקה חשובה מתמיד, ואני מקווה כי ביחד עם תוכניות דומות בעתיד, נצליח לצמצם את המצוקה הגדולה שנוצרה, ולהפוך מאות מובטלים לבעלי קריירה מצליחה בשכר הגון בתעשייה הישראלית".
הוא הוסיף, כי "עוד לפני סגירת התוכנית, מתברר לנו שהביקוש של התעשיינים להכשרות עולה פי כמה על כמות השוברים המוצעת, ואנו בטוחים שיימצא תקציב לכל הביקושים, בכדי לאפשר לעוד ישראלים לעבור הכשרה ולמצוא עבודה מתגמלת ויציבה בתעשייה".