דירקטוריון דיסקונט אישר היום (ראשון) את העסקה לרכישת חלקה של שופרסל באפליקציית התשלומים פייבוקס תמורת 77 מיליון שקלים. בהודעה נמסר כי "החלטת קבוצת דיסקונט להחזיק במלוא הבעלות בפייבוקס התקבלה כחלק מאסטרטגיית הבנק להרחיב את מגוון השירותים הייחודיים והמתקדמים המוצעים ללקוחותיו, וליותר משני מיליון לקוחות פייבוקס, שלמעלה מ-85% מהם אינם לקוחות דיסקונט". יש לציין כי השלמת העסקה מותנית באישורים רגולטורים.
כזכור, דיסקונט ושופרסל הגיעו כבר בשבוע שעבר להסכמות על מכירת חלקה של שופרסל בפייבוקס לבנק. שופרסל ניהלה מגעים מול משקיע חיצוני שביקש לרכוש את האחזקה באפליקציית התשלומים, אבל דיסקונט העדיף להחזיק בחברה ללא שותפים.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית פייבוקס
אפליקציית פייבוקס
אפליקציית פייבוקס
אבי לוי, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "הצלחת פייבוקס במכירת מוצרים פיננסיים בשנה האחרונה והעובדה שלמעלה מ-85% מלקוחותיה הם לקוחות בנקים מתחרים, הופכים אותה לזרוע משמעותית ואטרקטיבית עבור הקבוצה; אנחנו שמחים על ההזדמנות לחזור ולהחזיק במלוא מניותיה ולתמוך בהמשך צמיחתה, בדגש על הצעת שירותים חוץ-בנקאיים ייחודיים"
לפי כלכליסט, הרקע להחלטתה של שופרסל למכור את חלקה בפייבוקס הוא ההפסדים המצטברים של האפליקציה, שסיימה את 2023 עם הפסד של 77.5 מיליון שקל. כמו כן, בתוכנית העבודה של פייבוקס מדברת על מעבר לרווחיות תוך שנתיים, והיא כוללת קבלת אישור לבנק דיגיטלי עבור פייבוקס.
שופרסל נכנסה להשקעה בפייבוקס ב-2021, לאחר שקיבלה מדיסקונט את מניות פייבוקס בחינם ובתמורה הזרימה לאפליקציה את לקוחותיה ואיפשרה להם לקבל הטבות באמצעות שימוש בה. מאז 2021, הפסדיה של פייבוקס הסתכמו בכ-200 מיליון שקל, ובסך הכל החברה הסבה לשופרסל הפסד מצטבר של 111 מיליון שקל: הפסד ישיר בגין האחזקה בפייבוקס וכן הוצאות עקיפות של שופרסל מההשקעה הזו, שאינן כלולות בדוחות הכספיים של פייבוקס. שופרסל ודיסקונט מזרימות לפייבוקס הון בעיקר באמצעות שטרי הון, כאשר חלקה של שופרסל בהזרמות עומד על כ-100 מיליון שקל.