השקל התחזק היום (שלישי) בכ-0.81% אל מול הדולר - שערו היציג נקבע על 3.169 שקלים. האירו ירד בכרבע אחוז במהלך יום המסחר אולם לקראת סופו התחזק שוב ושערו היציג נקבע על 3.5716 שקלים, עלייה של כ-0.2%.
ההיחלשות של המטבעות הזרים בתחילת החודש נובעת ממספר סיבות, ובהן המרות גדולות של חברות ישראליות שמוכרות את מוצריהן ושירותים בחו"ל וצריכות כעת שקלים לתשלום המשכורות בראשית החודש והעליות המחודשות בבורסות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
היחלשות הדולר בעולם היא להערכת האנליסטים זמנית ונובעת מנתונים חלשים בכלכלת ארה"ב שפורסמו בימים האחרונים. ככל שחודש מרץ יתקרב ועימו העלאת הריבית בארה"ב ברבע אחוז ל-0.25%-0.50% לשנה, הדולר בעולם צפוי להתחזק.
בינתיים גוברות ההערכות שהריבית הבסיסית בישראל תועלה על ידי בנק ישראל מ-0.1% ל-0.25% ב-11 באפריל, נוכח גל ההתייקרויות במשק, שאליהן נוספו הבוקר החשמל (עליה ב-5.7%) והדלק (התייקרות ב-34 אגורות).
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "סיום המסחר בארה"ב בעליות שערים חדות, פוגש את שוק המט"ח המקומי, בימים של עודפי היצע מט"ח מצד יצואנים הנדרשים למכור מט"ח בתשלומי שכר ומסים. היקף המכירות הנרחב מצד היצואנים, גורר את שער הדולר אל מתחת לרמת 3.16 שקלים. התמתנות הלחצים בזירה הגלובלית תורמת להיחלשות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים ותומכת בהיחלשות הדולר גם אל מול השקל. להערכתנו, כל זמן שקיימת אי וודאות באשר להיקף מהלכי הבנק המרכזי האמריקאי במלחמתו באינפלציה, הרי הדולר צפוי להמשיך ולנוע בתחום שערים רחב. במבט לטווח ארוך, נתוני היסוד של המשק הישראלי, והמשך זרימת כספים להשקעות גלובליות מצד הגופים המוסדיים, צפויים להציף את שוק המט"ח המקומי ולתרום להתחזקות השקל לעבר רמות שפל חדשות".
פורסם לראשונה: 10:26, 01.02.22