חברת דיפלומט, יבואנית ומפיצה של מזון וטואלטיקה הגדולה בישראל, פרסמה היום (ראשון) את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2021, ובישרה כי "החברה נערכת לאפשרויות שונות בעקבות ההתייקרות החדה של ההובלה הימית בעולם בשנה האחרונה, בהן תוכניות התייעלות, ובמידת הצורך תבחן עדכון מחירי מכירה".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נראה שמדובר במשפט מפתח שיופיע מעכשיו בדו"חות של חברות ציבוריות למוצרי צריכה בישראל, שלמעשה מכינות את השטח להעלאת מחירים. קדמה לדיפלומט חברת שטראוס, שציינה גם היא בדו"חות שלה כי "החברה נערכת לאפשרויות שונות ובהן תוכנית התייעלות, ובהתאם למדיניות ייבחן עדכון מחירי מכירה". יש לציין שבניגוד לשטראוס, דיפלומט "סובלת" רק מהתייקרות של מחירי ההובלה הימית ולא מהתייקרות חומרי הגלם, משום שאינה יצרנית אלא יבואנית ומפיצה בלבד. לכן פגיעתה נמוכה יותר יחסית ליצרניות המקומיות.
1 צפייה בגלריה
מיוטשופ - מיונז וקטשופ של היינץ
מיוטשופ - מיונז וקטשופ של היינץ
המוצרים שדיפלומט משווקת
(צילום: מירב קריסטל)
דיפלומט, שבשליטת משפחת וימן, פרסמה את הדו"חות הכספיים הראשונים שלה בתור חברה ציבורית (בחודש מרץ האחרון השלימה החברה הנפקה לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל). החברה מייבאת בין היתר מוצרים של פרוקטר אנד גמבל, היינץ, ביונד מיט, רד בול, מילקה, לואקר, קפה ג'ייקובס, פרינגלס, טונה סטארקיסט ועוד.
מהדו"חות עולה שהכנסות החברה ירדו ב-2.5% ברבעון הראשון של השנה והסתכמו ב-668 מיליון שקל, בהשוואה ל-685 מיליון שקל בשנה שעברה. זאת משום שברבעון המקביל בשנת 2020 היקף המכירות גדל משמעותית כתוצאה מריבוי הקניות של הציבור בצל הסגרים: ההכנסות בישראל, שתופסות כ-60% מסך המכירות של דיפלומט, ירדו ברבעון הזה ב-7.8% והסתכמו ב-394 מיליון שקל לעומת 427 מיליון אשתקד.
הרווח הנקי צמח ברבעון הזה ב-7.7% ל-12.5 מיליון שקל לעומת 11.6 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, כשבחברה טוענים שהגידול מגיע הודות לחיסכון בעלויות תפעול קיטון בהוצאות המימון של החברה וירידה בהפרשי שער שהיו גבוהים ברבעון ראשון אשתקד. החברה פועלת פרט לישראל גם בדרום אפריקה, גאורגיה, ניו זילנד וקפריסין, והיא מדווחת כי היא מתכננת כניסה למדינות נוספות. בגיאורגיה נרשמה ירידה של 9.4%, ובדרום אפריקה, ניו זילנד וקפריסין נרשמה ירידה של 2.5%.