רמי לוי פרסם היום (ב') את הדו"ח שלו לרבעון השלישי של 2021 וכמו המתחרות שופרסל ופרשמרקט שפרסמו אף הן את הדו"חות שלהן מוקדם יותר גם הוא מציג ירידה במכירות וברווחיים, במקביל לחלוקת דיבידנד בסך 36 מיליון שקל. זאת בתוספת לחלוקת דיבידנד בסך 140 מיליון שקל מתחילת השנה.
לוי יכול להתנחם בדיבידנד הגבוהה ש-40% ממנו ילך לכיסיו, לאחר שנאלץ לאחרונה בעקבות ביקורת ציבורית, לוותר על דרישתו לעלייה בשכרו בשיעור של 40%.
יש לציין כי רמי לוי אינו ממונף ובקופת המזומנים של הרשת נמצאים 978 מיליון שקל לעומת חוב פיננסי בסך 13 מיליון שקל בלבד.
גם אצל לוי באות לביטוי תוצאות האפטר קורונה: הרווח הנקי ירד ב-12.5% והסתכם ב-42 מיליון שקל לעומת 48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נרשמה גם ירידה במכירות מ-1.66 מיליארד שקל ברבעון המקביל ל-1.62 מיליארד שקל ברבעון הנוכחי. זאת בהמשך לקיטון פדיון חנויות זהות בשיעור של 7% - לדברי הרשת בגלל מיעוט ימי עבודה בחודש חגי תשרי, העמקת המבצעים והוזלות לחג.
הרווח הגולמי שלו נותר כמעט יציב - עלייה מ-22.6% ברבעון המקביל ל-22.7% ברבעון השלישי השנה, והוא הנמוך ביותר מבין רשתות המזון שדווחו עד כה: ויקטורי 25.3%, יוחננוף 27.1%, שופרסל 27% ופרשמרקט 35.6%.
שיעור הרווח התפעולי ירד והסתכם ב-4.19% מההכנסות בהשוואה ל-4.63% ברבעון המקביל.
לדברי לוי, החברה הודיעה שהיא מייעדת סכום של חצי מיליארד שקל מתוך קופתה להשקעה אסטרטגית בקטגוריה חדשה שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחותיה. הרשת מפעילה כיום 56 סניפים ובכוונתה לפתוח עד 20 סניפים נוספים בשנה הבאה. "העמקת המבצעים בחגי תשרי פגעה ברווחיות אך הטיבה עם הצרכן", אמר לוי.