דיור מוזל בעיר ללא הפסקה: עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (ד') על פתיחת הגרלה ל-80 דירות מוזלות בנות 2-3 חדרים ב-6 פרויקטים למגורים בשכונת המע"ר הצפוני ובשכונות נווה שאנן ושפירא בדרום העיר, שיושכרו תמורת סכומים שנעים בין 3,400-5,000 שקל בחודש. מדובר בשכירות מופחתת – לשם השוואה, גובה השכירות של דירת 3 חדרים בפרויקטים במע"ר הצפוני עומד על סכום ממוצע של כ-8,500 שקל בחודש. החוזים מיועדים לחמש שנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
ההרשמה צפויה להסתיים בסוף ינואר 2023, ובעירייה מציינים כי ניתן יהיה להירשם פעם אחת לכל ההגרלות לאורך השנה. על פי נתוני רשות הדיור בעירייה, נכון להיום מאוכלסות בעיר ללא הפסקה כ-400 יחידות דיור שמוגדרות "בהישג יד". אין ספק כי ביחס למספר התושבים בעיר שזכאים לדיור מוזל ומעוניינים להתגורר בשכירות מדובר במספר נמוך של דירות בשכירות מופחתת, אולם במהלך השנה הבאה יתווספו הגרלות נוספות לטובת דירות שיתפנו בתום החוזים הקודמים.
2 צפייה בגלריה
פרויקט גינדי
פרויקט גינדי
פרויקט גינדי
(הדמיה: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
על פי נתוני עיריית תל אביב-יפו, ההגרלות יחולו לגבי 22 דירות בנות 3 חדרים במתחם "מידטאון תל אביב", הממוקם ברחוב מנחם בגין 144, בסמוך לפארק שרונה ולמגדלי עזריאלי; ולגבי 21 דירות בנות 3 חדרים בפרויקט "עזריאלי טאון" המיועד כולו להשכרה וגם הוא סמוך למגדלי עזריאלי ברחוב מנחם בגין 146. בפרויקט סמוך נוסף ברחוב מנחם בגין 150 הנקרא "WE" תוגרל דירה אחת בלבד עם 2 חדרים; ובפרויקט גינדי החשמונאים, הממוקם בפינת הרחובות קרליבך והחשמונאים, יוגרלו 25 דירות בנות 2 חדרים.
גם בדרום העיר, כאמור, יוגרלו מספר דירות בודדות: בפרויקט יסוד המעלה ברחוב יסוד המעלה 33 בשכונת נווה שאנן יוגרלו 6 דירות בנות 3 חדרים; ובפרויקט גני שפירא בשכונת שפירא יוגרלו 6 דירות בנות 3-5 חדרים. מדובר בפרויקט שהוקם באמצעות החברה העירונית עזרה ובצרון ובמימון העירייה באופן ייעודי לדיור בר השגה.
ברשות הדיור בעירייה מציינים כי לאחרונה אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה את מדיניות הדיור העירונית, שעוסקת בדיור בהישג יד בקרקעות פרטיות ובקרקעות עירוניות. לפי המדיניות שאושרה, בכל תוכנית שתקודם בקרקע פרטית, יעמוד שיעור הדיור בהישג יד במחיר מופחת על כ-15%, למעט בדרום העיר, שם שיעור הדירות בהישג יד יעמוד על 10%. בקרקעות עירוניות יעמוד שיעור הדיור בהישג יד במחיר מופחת על 50%.
2 צפייה בגלריה
פרויקט יסוד המעלה
פרויקט יסוד המעלה
פרויקט יסוד המעלה
(הדמיה: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
באוגוסט האחרון קבעה מועצת העיר כי שיעור ההנחה בדיור בהישג יד בקרקעות פרטיות יעמוד על 40% ממחיר השוק. מדובר בשיעור ההנחה המקסימלי שרשות מקומית מוסמכת לקבוע על פי חוק. עוד נקבע כי גובה שכר הדירה בדיור בהישג יד בקרקעות עירוניות יעמוד על 25% מההכנסות הנטו של משקי בית מהעשירון החמישי. פרויקטים של דיור מוזל מקודמים על ידי העירייה מאז שנת 2012, אולם מדובר במספר מצומצם מאוד של דירות לעומת כמות הזכאים.