פתיחת השוק לייבוא מורידה מחירים? יבואנית המזון דיפלומט הודיעה לקמעונאים שתקפיץ את את המחירים שלה בעד 16% החל מ-1 במרץ.
דיפלומט מעלה מחירים של כל מוצרי סטארקיסט ב-4.3%, היינץ ב-4.5% קפה ג'ייקובס ואילי ב-7%, לוטוס ב-6%, פריטי פרינגלס ב-7.5% מוצרי קלוגס ב-7.5%, פסטה רומו ב-4.5%, ביופט (לה קט למשל) ב-7% ומוצרי החרדל של ריין ב-16%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה מחזיקה בין היתר במותגי פרוקטר אנד גמבל כמו ג'ילט, אורל בי, פיירי, פמפרס ואריאל, שלא יתייקרו כרגע, אם כי בעולם הם כבר התייקרו. היא גם מייבאת לארץ את קוט דור וקדבורי.
נעם וימן, הבעלים של דיפלומט, היה בין הנחקרים ברשות התחרות בנוגע לחשד לתיאום מחירים, אחרי שהחברה הזהירה מפני עליית מחירים. בדו"חות הכספיים האחרונים שהוציאה החברה היא חזרה בה, וציינה כי למרות עליית מחירי ההובלה לא תקפיץ את מחירי המוצרים. לכן, בענף מכנים את ההעלאה הנוכחית כ"זגזוג".
קמעונאי אמר ל-ynet: "אסם פתחה את הסכר והמחירים שלה יעלו בפברואר. שטראוס, תנובה ויוניליוור הן האחרונות שלא העלו מחירים מבין הגדולות. מבין היבואניות כמעט כולם העלו מחירים: שסטוביץ, ויליפוד, גורי. מבין היצרניות סנו העלתה מחירים. חברות המשקאות נאלצו לייקר מוצרים בגלל המס. כשספק גדול מודיע לנו על העלאת מחירים: אין לנו ברירה אלא להעלות מחירים, כי לא נוכל להוציא את מוצרי דיפלומט מהסניפים".
קמעונאי נוסף אמר ל-ynet: "אין באמת סיבה להעלות מחירים. הספקים מצאו פרצה שקוראים לה קורונה ופתחו בחגיגה. אנחנו ברשתות לא מסכנים אבל בהחלט חסרי אונים מול הגדולים".