פיצוץ בין רשת האופנה תמנון לקניוני עזריאלי. רשת תמנון הודיעה לקבוצת עזריאלי כי בכוונתה לפנות את כל סניפיה מקניוני הקבוצה על רקע מחלוקות על שכר הדירה ודמי הניהול. הרשת מפעילה חנות דגל בשטח של 900 מ"ר בקניון עזריאלי תל אביב. החנות נפתחה לפני ארבע שנים במקומה של רשת "forever 21" שנסגרה.
בנוסף, לרשת סניפים בקניוני עזריאלי ברמלה, באר שבע, חיפה ועכו. סניף הרשת בקניון מלחה בירושלים נסגר בתקופת הקורונה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חנות תמנון
חנות תמנון
חנות תמנון
(צילום: מוריה באבאי)
הרשת הוותיקה שבבעלות ברוך ריינר, החלה ב-1993 כחנות קטנה בירושלים, וכיום היא מפעילה 80 סניפים ברחבי הארץ. תמנון ידועה במחיריה הזולים במיוחד, והיא אף חזיקה מחלקת עיצוב משלה ומחשיבה עצמה כפריימרק הישראלית. מחזורה מוערך בכ-400 מיליון שקל לשנה.
אלי פלוס, מנהל חנויות תמנון, אמר ל-ynet: "אנחנו נצא מכל קניוני עזריאלי. העומס של שכר הדירה ודמי הניהול ממחזור המכירות לא הגיוני ועבר את ה-20%, בשביל להמשיך למכור בזול, אנחנו צריכים להילחם בעלויות במיוחד בתקופה הזאת שהכל מתייקר. החוזה של חנות הדגל בת"א נגמר ב-2023, אבל השאיפה שלנו לסיום את השכירות בקניוני עזריאלי עוד לפני תום תאריך החוזה ואנחנו ממתינים לתגובתם".
למרות התחזיות הקודרות בקורונה לעתיד הקניונים, הם נהנים כעת מביקושי שיא לשטחי מסחר והמחירים חזרו לרמתם לפני הקורונה ואף עלו, לאחר שהתברר כי הציבור לא מוותר על קניות בחנויות וביקור בקניון. לשאלה אם ייצאו מכל הקניונים אמר פלוס: "אנחנו נמשיך לפעול בקניוני מליסרון ולהרחיב את החנויות. אנחנו מרגישים שם שותפות והתחשבות בניגוד לעזריאלי, אם כי בתקופת הסגרים עזריאלי היו בסדר איתנו ובאו לקראת השוכרים. ברוך ריינר, הבעלים, לא יישאר במקום שלא עושה לו טוב".
בעבר תבע ריינר את עזריאלי על משרד מכירות זמני שהוקם מול החנות שלו בעכו ולטענתו הסתיר את חזית החנות. בשנה האחרונה, בעקבות שיפוצים שבוצעו במשרדי חברת הייטק, בקומה מעל חנות תמנון בעזריאלי ת"א הוצפה החנות במים, מה שגרם לתמנון לפנות לביהמ"ש בדרישה לפיצוי ובטענה כי עזריאלי הפרה את ההסכם עימה כאשר אישרה את העבודות בקומה מעליה. מעזריאלי טענו כי הליקויים תוקנו מיידית.
תמנון היא אחת הרשתות הבודדות שלא מחזיקות אתר אונליין. לדברי פלוס, הסיבה לכך היא אותה הסיבה שפריימרק לא מחזיקה אתר - בגלל המחירים פעילות האונליין הפסדית.
טרם התקבלה תגובה מקבוצת עזריאלי.