רמי לוי סיים את הרבעון הראשון של 2022 ברווח נקי בסך 81 מיליון שקל - גידול של 72% לעומת הרבעון המקביל. לעלייה הדרמטית ברווח תרמה עלייה של 15% במכירות כלל פעילויות החברה, שהסתכמו ב-1.8 מיליארד שקל בסך הכל, ובעיקר תודות לחברת הבת הצומחת, רשת גוד פארם, שזכתה במכרז של משרד הבריאות לאספקת בדיקות קורונה (אנטיגן) שייבאה בעצמה מסין, בהיקף של 250 מיליון שקל, שבא לידי ביטוי ברבעון הנוכחי.
גוד פארם, שמתגלה כאחת ההשקעות המוצלחת של רמי לוי, נרכשה על ידיו לפני כארבע שנים - 50.1% תמורת 4.5 מיליון דולר - כשעוד היה לה סניף בודד אחד בתל אביב. כיום היא מפעילה כ-55 סניפים בכל הארץ. ברבעון הנוכחי החברה הבת תרמה לרווח התפעולי של רמי לוי סך של 48 מיליון שקל, וכתוצאה מכך הרווח התפעולי של כל קבוצת רמי לוי עלה ב-50% והסתכם ב-103 מיליון שקל, ושיעור הרווח התפעולי עלה ל-5.25% - השיעור הגבוה ביותר שרשמה הקבוצה בשנים האחרונות (ברבעון המקביל אשתקד עמד השיעור על 4.27%).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: אבי מועלם)
יחד עם זאת, הרווח הגולמי של רמי לוי ירד משיעור של 22.8% ברבעון המקביל אשתקד ל-22.2% ברבעון הנוכחי. החברה מסבירה כי הרווח הגולמי במכרז משרד הבריאות, בגלל היקפו הגדול, היה נמוך יחסית, ובנוסף השפיעה העלייה במכירות המותג הפרטי, שרוויחיותו הגולמית נמוכה יותר בשל מחיריו הזולים ביחס למותגים.
המכירות בחנויות זהות ירדו ב-6.25% - ירידה קטנה ביחס למתחרים, שכן בדוחות שפרסמו ויקטורי ויוחננוף דובר על ירידה במכירות בחנויות זהות של 8.4% ו-9.2% בהתאמה.
2 צפייה בגלריה
מתגלה כאחת ההשקעות המוצלחת של לוי. גוד פארם
מתגלה כאחת ההשקעות המוצלחת של לוי. גוד פארם
מתגלה כאחת ההשקעות המוצלחת של לוי. גוד פארם
(צילום: טל כהן)
בתוצאות לפי מגזרים: במגזר קימעונאות המזון לבדו לא נרשמה צמיחה: מכירות הרבעון הראשון הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל לעומת 1.47 מיליארד ברבעון המקביל. יש לציין כי למכירות תרמו שתי חנויות חדשות שנפתחו ברבעון ראשון, כך שבסך הכל מפעילה רמי לוי 56 סניפים ברחבי הארץ. מגזר "אחרים", הכולל את מועדון הלקוחות של קופיקס ושירותי תקשורת תרם 10 מיליון שקל לרווח התפעולי.
רמי לוי: "אנחנו פותחים את 2022 בנתוני שיא במכירות וברווח ומתקרבים למחזור של שני מיליארד שקל לרבעון. ההשקעה שלנו בפעילויות נלווות משתלמת ומניבה פירות".