הצלחה למכרז קרקע לדיור להשכרה בבני עי"ש הסמוך לגדרה. מדובר במכרז על קרקע ביישוב עם תוכנית מאושרת עליה ניתן לבנות 188 דירות חדשות סך הכל, 106 מהן להשכרה ארוכת טווח. זו הפעם הראשונה שביישוב זה יוקם פרויקט להשכרה. המכרז פורסם על ידי החברה הממשלתית דירה להשכיר בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל. עוד על פי המכרז, מחצית מהדירות המיועדות להשכרה יושכרו במחיר מפוקח, וזהות השוכרים תיקבע בהגרלה על בסיס זכאות משרד הבינוי והשיכון.
הזוכה במכרז היא חברת מבנים ונתיבים שתשלם כ-72 מיליון שקל עבור הקרקע, כולל הוצאות פיתוח ומע"מ. על פי התוכנית המאושרת במקום החברה תוכל לבנות צמודי קרקע לצד מבנים עד 6 קומות כאשר חלק מצמודי הקרקע מיועדים אף הם להשכרה כמו גם חלק מהדירות בבנייה הרוויה. כלל הדירות להשכרה בפרויקט יועמדו להשכרה למשך 15 שנה לפחות ולא ניתן יהיה למכור אותן.
נציין כי לחברת מבנים ונתיבים זוהי זכייה שניה במכרזי "דירה להשכיר". קדם לה פרויקט בגן יבנה שאותו אכלסה לאחרונה וכולל 363 יח"ד מתוכן 235 מיועדות להשכרה.
2 צפייה בגלריה
הדמיה של פרויקט להשכרה ארוכת טווח בבני עי"ש
הדמיה של פרויקט להשכרה ארוכת טווח בבני עי"ש
הדמיה של פרויקט להשכרה ארוכת טווח בבני עי"ש
(הדמיה: arceffect)
המתחם החדש בו יקום הפרויקט הינו חלק מהתכנית להרחבת היישוב בני עי"ש, שעיקרה עוטף את החלק הצפוני-מערבי-דרומי של היישוב. התכנית ממוקמת בסמוך לכביש 40, כ-3 ק"מ דרומית לגדרה, כ-10 ק"מ מאשדוד, בסביבה כפרית של יישובי מועצה אזורית באר טוביה – ממערב בצרון וכפר הנוער כנות, במזרח מושב חצב ובדרום שדות חקלאיים ואזור התעשייה פארק ראם.
יובל עטיה, מנכ"ל חברת מבנים ונתיבים מספר כי מדובר באזור שהחברה מכירה היטב וביישוב שצפוי לצמוח משמעותית בקרוב: "אנחנו חיים ועובדים באזור הזה, מכירים את השוק והביקוש. יש לנו מכרז נוסף להשכרה בגן יבנה שאנחנו כבר אכלסנו והתחום לא זר לנו. בנוסף, בני עי"ש זה יישוב מאוד מעניין ולא כולם מכירים. הוא צפוי לצמוח משמעותית בקרוב, עם תוכנית שיותר מתכפיל את מספר התושבים. הוא ממש יהפוך ליישוב חדש במיקום משמעותי במרכז הארץ. בפרויקט ייבנו 10 קוטג'ים למכירה ועוד 14 קוטג'ים להשכרה, ושאר הדירות בבנייני מגורים עד 6 קומות".
יובל עטיהיובל עטיהיחצ
לגבי השאלה האם עליית הריבית לא השפיעה לרעה על התחום ולא הופכת מכרזים כאלו ללא כלכליים השיב עטיה: "בדקנו את הדברים וזה מסתדר. אנחנו מכירים את הביקוש. אני חושב שהיום הרבה חברות לא ניגשות בכלל ולא בודקות מכרזים שמסומנים כדיור להשכרה, בגלל זה היו גם שתי חברות שהגישו הצעות למכרז. יש גם הקלות של דירה להשכיר, למשל שאת התשלום על הקרקע מעבירים רק עם היתר וגם שהפיתוח במתחם כבר בעיצומו, התוכית מאושרת והבנייה שם תוכל להתחיל בקרוב".

עד היום אוכלסו 4,500 דירות להשכרה ארוכת טווח

נכון להיום "דירה להשכיר" מקדמת או כבר אכלסה כ-24 אלף דירות להשכרה ארוכת טווח. מדובר בכ-19.5 אלף דירות המיועדות לאכלוס בשנים הבאות שנמצאות כעת בשלבי הקמה ושיווק, ועוד 4,500 דירות להשכרה שאוכלסו בשנים האחרונות. המכרזים האחרונים להשכרה ארוכת טווח שנסגרו בהצלחה היו במגדל העמק, רמת גן וירושלים.
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף אמר בעקבות סגירת המכרז כי: "הצלחת המכרז בבני עיי"ש הינה בשורה לתושבי המועצה שתעניק פתרון דיור בר השגה בהשכרה לטווח ארוך לזוגות צעירים. המכרז בבני עיי"ש מצטרף לכלל הפעילות להרחבת שוק השכירות ארוכת הטווח".
2 צפייה בגלריה
פרויקט שכירות ארוכת טווח של דירה להשכיר ואשטרום בקריית יובל בירושלים
פרויקט שכירות ארוכת טווח של דירה להשכיר ואשטרום בקריית יובל בירושלים
פרויקט שכירות ארוכת טווח של דירה להשכיר ואשטרום בקריית יובל בירושלים
(צילום: ליאור פתאל)
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "אנו שמחים על הצלחתו של המכרז הראשון בבני עיי"ש המיועד להשכרה ארוכת טווח. אנו רואים כי מדיניות דחיית תשלומים למכרזים מסוג זה, גם באזורי הביקוש לצד סבסוד הפיתוח מחוץ לאזורי הביקוש מוכיחים את עצמם ומכרזים נסגרים בהצלחה גם בתקופה זאת. דיור להשכרה במחיר מפוקח נותן מענה לאזרחים רבים המחפשים וודאות לטווח הארוך".
מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "רשות מקרקעי ישראל מברכת את הזוכה ופועלת ליצירת פתרונות דיור להשכרה הן לזכאים בשכירות לטווח ארוך במחיר מפוקח והן עבור משפחות וצעירים שעדיין אין ביכולתם לרכוש דירה".
חיים פרוימוביץ' יו"ר דירה להשכיר: ״אני מברך את החברה הזוכה הנמנית עם חברות יזמיות השותפות עמנו למפעל החשוב הזה הפועל בכל רחבי הארץ, מרכז ופריפריה, ומביא לציבור שוכרי הדירות אלטרנטיבה ראויה לדירה בבעלות ולשוק השכירות החופשי הבלתי מפוקח".