נציגת הממונה על הגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה ביום חמישי שעבר לבית המשפט המחוזי בחיפה כי הממונה סבור שלא ניתן לקבוע כי האינטרס הצרכני לא יפגע ממתן צו להורות לחברות האשראי לחייב מחדש עסקאות חיוב של לקוחות רשת שר פיטנס בגין חודש מרץ 2023 שבוטלו על ידי חברות האשראי. השופטת בטינה טאובר, שביקשה את עמדת הממונה, תחליט בקרוב בסוגייה.
כאשר רשת הכושר שר פיטנס קרסה במרץ 2023 היו לה כ-4,000 מנויות. כשנה לאחר שקרסה נאמנת הרשת ובנק מרכנתיל שהוא נושה של הרשת ביקשו מבית המשפט להורות לחברות אשראי לחייב מחדש את עסקאות האשראי של לקוחות רשת שר פיטנס בגין חודש מרץ 2023, החודש בו קרסה הרשת ורוב סניפיה היו סגורים. זאת, מאחר ונטען כי ביטול העסקאות נעשה שלא כדין מאחר ובעת מכירת הרשת באפריל 2023 לחברת גוד פארם מקבוצת רמי לוי ניתן למנויות חודש מינוי חינם במקום חודש מרץ 2023.
1 צפייה בגלריה
שר פיטנס בבית המשפט
שר פיטנס בבית המשפט
שר פיטנס בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן )

בעקבות זאת, גוד פארם העניקה לכל מנויות הרשת אפשרות להשתמש בכרטיסיות שנרכשו על ידן קודם למתן הצו נגד הרשת וכן את האפשרות לקבל שירותי מנוי חודשי במקום חודש מרץ 2023. לפיכך, נטען כי משניתנה התמורה עבור התשלום למנויות רשת שר פיטנס, לא נגרם להן כל נזק ומאחר שסופק להן השירות (גם אם לא על ידי הרשת אלא על ידי מי שרכשה אותה) הרי שביטול העסקאות שנעשה מצד חברות האשראי בוצע בניגוד לדין.
לאחרונה ביקשו הנאמנת והבנק להורות לחברות האשראי לחייב מחדש את עסקאות החיוב בגין מרץ 2023.
מנגד טענו חברות האשראי כי פעלו כדין ואין להן ידע או כלים שמאפשרים להן לבחון אם הלקוחות קיבלו את השירות שבגינו שילמו או לא וכי רבים מלקוחות הרשת חויבו עוד בראשית חודש מרץ, כלומר שילמו עבור התמורה ולפיכך אין מקום לחייבם פעם נוספת.
נציגת הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד אביטל טוביאנה אורן מפרקליטות מחוז חיפה אזרחי, הגישה כאמור ביום חמישי את עמדת הממונה בה נטען כי "לא ניתן לקבוע כי במסגרת התמורה הנטענת סופק השירות שנרכש בעסקת היסוד - לא ביחס לכלל לקוחות החברה, ולא בכלל. יצוין, כי לעמדת הממונה, כאשר עסקינן כבענייננו בהליך שמתנהל 'מעל לראשם' של הלקוחות, כך שאין בידם האפשרות לשטוח טענותיהם בפני בית משפט, והם עשויים להיפגע באופן ישיר וממשי מההחלטה בעניין, יש להעמיד נטל ההוכחה ברף גבוה על המבקשים (הכוונה לנאמנת והבנק הנושה-ל.ד), כך שלא יהיה ספק כי השירות שנרכש בעסקת היסוד סופק ללקוחות".
חברת שר פיטנס שהייתה בעבר של שיר סנדה נקלעה במרץ 2023 לחובות של 24 מיליון שקל בין השאר בשל משבר הקורונה ובית המשפט מינה לה נאמנים. בתחילת אפריל 2023 הרשת נמכרה לגוד פארם מקבוצת רמי לוי. כמו כן בית משפט אישר למייסדת הרשת שר פיטנס ובעלה הסדר נושים במסגרתו העבירו כספים ורכוש לקופה. לבקשה הנוכחית של הנאמנת והבנק אין קשר למייסדת הרשת. לאחרונה פורסם ב-ynet כי שנה לאחר רכישת רשת שר פיטנס רמי לוי וגוד פארם מתכננים למכור אותה.
מהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן נמסר בתגובה: "הרשות תמשיך לעמוד לצד הצרכנים, לשים בפני בית המשפט את האינטרנס הצרכני ולדאוג להגנת הצרכנים בהליך המשפטי נגד החברה".