משבר התעסוקה: מהדיווח האחרון של שירות התעסוקה אתמול (ב') ועד הבוקר בשעה 7:00 התקבלו בשירות התעסוקה 2,492 דיווחים על חזרה לעבודה, ומנגד נרשמו 2,354 דורשי עבודה חדשים. השירות הודיע כי באמצעות השוואה עם דיווחי מעסיקים שדרשו מענק לעידוד תעסוקה, ירד מספר המובטלים ב-65.5 אלף נוספים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מאז תחילת ההקלות לשחרור המשק מהסגר הראשון, ב-19.4.2020, התקבלו בשירות התעסוקה 570,332 דיווחים על חזרה לעבודה, ובמקביל, התקבלו 269,918 רישומים חדשים של דורשי עבודה. כיום רשומים בשירות התעסוקה 779,513 דורשי עבודה, מהם 467,012 בחל"ת.
1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
משירות התעסוקה נמסר כי "שירות התעסוקה השלים היום שלב ראשון בתהליך מקיף לבדיקת הקשר עם ציבור הרשומים כדורשי עבודה. כמו כן ביצע השירות ניתוח והצלבות עם נתוני המענק לעידוד תעסוקה. כתוצאה מכך, עודכן מטה מספרם הכולל של דורשי העבודה בכמה עשרות אלפים. בימים הקרובים דורשי העבודה שיצהירו שחזרו לעבודה דרך מענק עידוד תעסוקה ישתלבו ישירות במסגרת הדיווח היומי והצפי שמספר הרשומים כדורשי עבודה פעילים ירד בתקופה הקרובה"
"חלק מהרשומים כדורשי עבודה המקבלים סיוע מהשירות, אינם מוגדרים כמובטלים על פי הגדרות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה או אינם עונים על הקריטריונים לקבלת קצבת אבטלה או הבטחת הכנסה מהמדינה, אולם הם מחוסרי עבודה ומבקשים את עזרת שירות התעסוקה", הבהירו בהודעה.