סין מחריפה את עמדותיה נגד הביטקוין: היום (שישי) הודיעה המדינה כי היא מתחייבת לבטל פעולות "בלתי חוקיות" במטבע הווירטואלי, שנחשבות לכל מסחר עם המטבע, וכי תאסור על כריית קריפטו בכל סין. בינתיים ההודעה גוררת ירידות של 4.6% בשער הביטקוין, שעומד כעת על 41,583, ובנוסף לוחצת על מניות הקשורות למטבעות וירטואליים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הבנק המרכזי של סין מסר בהצהרה משותפת עם סוכנויות ממשלתיות ורגולטורים נוספים בסין, כי לא יאפשר לבצע מסחר במטבעות וירטואליים. הבנק המרכזי ימנע גם ממוסדות פיננסיים, חברות תשלומים וחברות אינטרנט לאפשר מסחר במטבעות אלה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"ממשלת סין תגביל בנחישות את המסחר במטבעות הווירטואליים, הפעולות הפיננסיות וההתנהגות הבלתי הולמת העולה מהשימוש בהם - וזאת כדי להגן על נכסי הציבור ולשמור על הסדר הכלכלי, הפיננסי והחברתי", נמסר בהודעת הבנק המרכזי של סין באתר האינטרנט שלו. "עסקאות שמתבצעות במטבעות וירטואליים הן כולן פעילויות פיננסיות בלתי חוקיות - והן אסורות בהחלט", נכתב.


הוועדה הלאומית לפיתוח ורפורמות של סין מסרה כי תערוך "ניקוי יסודי" בכל רחבי הארץ כדי לעצור כרייה של מטבעות קריפטוגרפיים. לדבריה, הכרייה תורמת מעט לצמיחה של סין, ומצד שני היא מסוכנת וצורכת כמות עצומה של אנרגיה. "זה הכרחי למחוק את כריית הקריפטו בסין", מסרו מהוועדה.
עוד מסרה הוועדה כי תפעל בשיתוף פעולה עם גורמים ממשלתיים נוספים, על מנת לוודא שהתמיכה הכספית ואספקת החשמל למכרות בהם כורים את המטבעות - יבוטלו.
על הבנקים הסינים נאסר לטפל במטבעות קריפטוגרפיים כבר בשנת 2013, אך השנה פרסמה הממשלה תזכורת בנוגע לכך. במאי השנה הודיעה הממשלה שתעצור את כריית הביטקוין והמסחר במטבע, וזאת כחלק ממאמציה להדוף את הסיכון הפיננסי שנובע משימוש במטבעות וירטואליים, כך לטענתה. גם אז ההודעה גררה ירידות חדות בשער הביטקוין.
כריית מטבעות וירטואליים בסין הייתה בהיקף גבוה מאוד לפי שהמדינה החליטה להילחם בתופעה, והיוותה את המקור ליותר ממחצית מאספקת הקריפטו בעולם. אולם מתחילת השנה, סין תוקפת שוב ושוב את תופעת הכרייה והסחר במטבעות וירטואליים בכלל.