בית משפט השלום בנוף הגליל גזר לאחרונה עונש קל יחסית של שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 10,000 שקל על מנהל חשבונות לשעבר בחברה שבבעלותה מועדון חשפנות בעפולה. הוא הורשע בהעלמות מס בהיקף ניכר בשנים 2018-2017, אבל השופט נעמן אדריס קבע שלנוכח חלקו המינורי והטכני בביצוע העבירות, לצד היותו אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, מוצדק להתחשב בו.
נגד מנהל החשבונות (70), אב לילדים וסב לנכדים, הוגש באפריל אשתקד כתב אישום המייחס לו מסירת דו"חות וידיעות לא נכונים במסגרת היותו שותף להסתרת כ-1.2 מיליון שקל של המועדון מרשות המסים.
1 צפייה בגלריה
נעלי חשפנות
נעלי חשפנות
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
מנגנון ההעלמה פעל כך: בעלי המועדון העביר למנהל החשבונות את ההכנסות במזומן על דף נייר וזה ערך אותן בטבלאות אקסל, מבלי שהן תועדו בספרי הנהלת החשבונות. בהמשך העבירו מנהלי המועדון דיווחים חלקיים בלבד לרשויות המס. בדרך זו התנהלה במועדון פעילות בהיקף גדול מבלי שניתן היה להתחקות אחריה. ספציפית ביחס לנאשם נטען כי ערך דו"חות לא נכונים המשפיעים על חיובם של אחרים במס.
בשלב מסוים הגיעו הצדדים להסדר טיעון לפיו הנאשם יודה ויורשע בעבירות שיוחסו לו, ובתמורה לכך יוטלו עליו ענישה מותנית וקנס כספי בלבד. בטיעוניה לקבלת ההסדר ציינה ב"כ המדינה, עו"ד שרית מזרחי, את חלקו המזערי בפרשה, שהסתכם בסיוע בפן הטכני בלבד, תוך ביצוע הוראותיהם של בעלי המועדון. היא הוסיפה שמדובר באדם נורמטיבי ונעדר עבר פלילי שהביע חרטה על מעשיו.
ב"כ מנהל החשבונות, עו"ד אלי סרור, הצטרף לבקשה לקבלת ההסדר תוך שהדגיש נסיבות נוספות שבגינן יש לדעתו להתחשב בלקוחו, כגון שירות צבאי מלא כחובש קרבי, שירות מילואים ארוך שנים והתנדבות במשמר האזרחי ובמד"א.
השופט אדריס ציין שניהול המועדון בדרך של פעילות "שחורה" בהיקפים כספיים ניכרים ראויה לכל גינוי משום שהיא פוגעת בקופה הציבורית. לצד זאת, כתב, "אין מחלוקת על אודות חלקו המינורי של הנאשם בפרשה והעובדה כי לא גרף לכיסו כל רווח או טובת הנאה".
בגזר הדין צוין שמדובר באיש נורמטיבי שזוהי הסתבכותו הראשונה עם החוק ב-70 שנות חייו. בנוסף, הוא שיתף פעולה באופן מלא עם רשויות המס ועם ההודאה בעבירות שיוחסו לו, באופן שחסך לבית המשפט זמן יקר ולימד על לקיחת האחריות ועל הבעת החרטה הכנה מצדו.
בסופו של דבר אימץ השופט את הסדר הטיעון וגזר על הנאשם שלושה חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים, קנס בסך 10,000 שקל בעשרה תשלומים וכן התחייבות בסך 8,000 שקל להימנע מעבירות כדוגמת אלה שהורשע בהן למשך שלוש שנים.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המדינה: עו"ד שרית מזרחי • ב"כ הנאשם: עו"ד אלי סרור • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין