האינפלציה בארה"ב מאטה קלות, אך עדיין לא מגיעה לרמה שתגרום לפד למהר להוריד ריבית.
מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש אפריל ב-0.3% בחישוב חודשי, מתחת לתחזיות השוק שהיו לעלייה של 0.4%, בדומה לזו שנמדדה בחודש מרץ. בחישוב שנתי עלה המדד ב-3.4%, ירידה קלה לעומת אינפלציה של 3.5% שנמדדה במרץ ובהתאם לצפי השוק.
1 צפייה בגלריה
סופרמרקט בארה"ב
סופרמרקט בארה"ב
סופרמרקט בארה"ב
(צילום: AP)
מדד הליבה, שמנטרל את מחירי המזון והאנרגיה שנחשבים לתנודתיים, עלה ב-0.3% לעומת חודש מרץ וב-3.6% לעומת אפריל אשתקד. מדד הליבה תאם את תחזיות האנליסטים והציג האטה לעומת חודש מרץ - שבו עלה מדד הליבה ב-0.4% בחישוב חודשי וב-3.8% בחישוב שנתי.
יו"ר הפד ג'רום פאוול חזר אתמול על עמדתו, לפיה מוקדם מדי להוריד את הריבית, לנוכח נתוני האינפלציה בארה"ב. "לא חשבנו שזו תהיה דרך חלקה, אבל הנתונים האחרונים של האינפלציה היו גבוהים ממה שכולם ציפו", אמר פאוול בכנס השנתי של התאחדות הבנקאים הזרים באמסטרדם (Foreign Bankers’ Association). "מה שזה אומר מבחינתנו הוא שאנחנו צריכים להיות סבלניים ולהמשיך לתת למדיניות המצמצמת לעשות את שלה", אמר היו"ר, שהוסיף: "נצטרך לשמור על הריבית ברמה הנוכחית שלה לזמן ממושך יותר ממה שחשבנו". בה בעת, פאוול הבהיר כי על אף נתוני האינפלציה הגבוהים כאמור, הפד לא צפוי להעלות את הריבית.
"אני לא חושב שזה סביר, בהינתן הנתונים שיש לנו, שהצעד הבא שלנו יהיה העלאה של הריבית", ציין היו"ר – בכך חזר על הדברים שאמר היו"ר במסיבת העיתונאים לאחר הודעת הריבית האחרונה.
נזכיר, כי מדד המחירים לצרכן בישראל לחודש אפריל, יתפרסם הערב (רביעי) וצפוי להיות גבוה.
בתוך כך, השקל מתחזק עם חזרת שוק המט"ח לפעילות מלאה, אחרי פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב ולקראת פרסום נתוני האינפלציה בישראל, הערב בשעה 18:30. הדולר יורד ל-3.68 שקלים, נסוג מ-3.72 שקלים, השער היציג שנקבע ביום שני. האירו בנסיגה ל-4.00 שקלים.