החברות היזמיות של פרויקט ToHa2 בתל אביב, גב ים לקרקעות ואמות השקעות, בחרו את דניה סיבוס מקבוצת לפידות כקבלן הראשי לפרויקט, כך דיווחה דניה סיבוס לבורסה.
על פי הדיווח, ההסכמות בין החברות קובעות כי דניה סיבוס תשמש כקבלן ראשי ושלד, ללא עבודות החפירה והדיפון, כאשר התמורה בגין ביצוע העבודות צפויה לעמוד על כ-530 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
Toha2
Toha2
Toha2
(הדמיה: View Point)
עוד נכתב בדיווח כי: "התמורה תהיה צמודה למדד תשומות הבנייה למסחר ומשרדים לפי מנגנון שנקבע בין הצדדים, ותשולם לחברה בהתאם לקצב ההתקדמות". עבודות הבנייה צפויות להימשך כ-51 חודשים ועל פי הצפי של החברה יסתיימו סביב אוגוסט 2026.
פרויקט ToHa2 ייבנה בצומת הרחובות יגאל אלון ותוצרת הארץ בתל אביב, בסמוך לפרויקט ToHa1 הקיים ומאוכלס. הפרויקט החדש צפוי להיות גבוה הרבה יותר, כ-300 מטרים מעל מפלס הקרקע ושטחי המשרדים בו יתפרסו על פני 77 קומות. הפרויקט יכלול שטח עילי של כ-143 אלף מ"ר בנוי וחניון תת קרקעי בשטח של כ-50 אלף מ"ר, והוא ממוקם מרחק קצר מתחנת הרכבת השלום, נתיבי איילון ומרכז עזריאלי וקרית הממשלה.
המגדל, שבהקמתו יושקעו כשלושה מיליארד שקל סך הכל, יהווה בית לכ-20 אלף עובדים. שטח הקומות במגדל צפוי להיות בין 2,500 ל-3,000 מ"ר ומספר החניות צפוי לעמוד על כ-1,500 בחניון משותף לשני המגדלים יחד. הסיבה שמספר החניות נמוך יחסית קשורה למיקום המגדל בסמוך לצירי תחבורה ראשיים ולמערכת הסעת המונים.
תקן החניה שנקבע למגדלים קשור לקרבה למתחמי הסעת המוני וככל שהפרויקט קרוב יותר התקן נמוך יותר. כך למשל, שני קווי מטרו מתוכננים לעצור בקרבת הפרויקט עם עלייה ישירה אליו. בנוסף, בחניון המתחם מתוכננות גם עמדות טעינה לרכבים חשמליים, מקומות חנייה לכלי רכב דו גלגליים וחדרי אופניים, כשהתכנון של החניון מאפשר פתרון טעינה חשמלית ל-100% מכלי הרכב בחניון.
עוד נמסר היום מהחברה כי "המגדל ייבנה בתקן LEED פלטינום הגבוה ביותר לבנייה ירוקה. בחזיתות המגדל ישולבו פאנלים סולאריים לייצור חשמל במטרה לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של המגדל".
עוד מעניין לציין ששני מגדלי ToHa יושבים על מגרש בשטח של 17 דונם, אך תכנונם הביא לכך ש"טביעת הרגל", השטח התפוס בקרקע של שני המגדלים, יעמוד על כ- 3.5 דונם בלבד. יתרת השטח (כ-13.5 דונם), נוצלה להקמת פארק ירוק עם חורשות עצים, בריכות מים שקטות ופינות ישיבה מוצלות.
האדריכלים האמונים על הפרויקט הם רון ארד ואבנר ישר, שתכננו גם את מגדל ToHa1 הסמוך. מתכנן השלד בפרויקט הוא הקונסטרוקטור ישראל דוד.
רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס אמר היום: "אנו גאים על הבחירה בדניה לביצוע פרויקט משמעותי זה ומברכים על הבעת האמון האדירה מצידן של גב ים ואמות. מדובר בפרויקט דגל יוקרתי וחשוב, הנמצא במיקום אסטרטגי בתל אביב ואשר הקמתו, מצטרפת לשורה ארוכה של פרויקטים משמעותיים שמקימה החברה ברחבי הארץ".