ההורים ישלמו: הנחיות משרד הבריאות גורמות להורים לשלם על בדיקות מיידיות לגילוי קורונה בכניסה למופעים. הורים התלוננו ל-ynet על תשלום בכניסה למופע אינדי-דוב בפארק אריאל שרון. לא מדובר בתשלום למופע עצמו אלא על בדיקת קורונה במקום: 39 שקל לילד ו-79 שקל למבוגר לא מחוסן. כיוון שילדים ממילא לא מחוסנים - כל הילדים המגיעים למופע, יידרשו לשלם על הבדיקה הזאת.
2 צפייה בגלריה
מופע אינדידב קורונה בדיקת קורונה
מופע אינדידב קורונה בדיקת קורונה
כיוון שילדים לא מחוסנים - כל הילדים המגיעים למופע, יידרשו לשלם על הבדיקה. מופע אינדי-דוב
(צילום מסך)

אמא לשני ילדים סיפרה ל-ynet כי "קנינו את הכרטיסים לפני שנה והשלמנו קנייה לפני שלושה שבועות. אלה כרטיסים למופע שבוטל ונדחה שוב ושוב בגלל הקורונה. אם הייתי עורכת בדיקה בקופ"ח אתמול, היו לי כבר תוצאות היום, אבל המדינה מכריחה לעשות בדיקה במקום ופה דורשים ממני כסף על זה: הכרטיסים עלו 85 שקל לאדם, כפול ארבעה אנשים כשעל שני הילדים שלנו שילמו יחד כ-80 שקל על בדיקות. כלומר זאת כמעט עלות של עוד כרטיס. יש פה מישהו שהגיע לשני מופעים יום אחרי יום, עם שני ילדים, והוא שילם על הבדיקות כמעט 160 שקל. כי לא הסתפקו בבדיקה של אתמול שערך ממש פה.
"זה לעמוד בתור לבדיקה ואלה לא מופעים זולים גם ככה. אני מבינה אותם: הם לא יכלו לערוך את המופע בלי זה, אבל זה לא יכול להמשיך ככה לאורך זמן, זה מחיר גבוה. זה בדיוק כפי שהמדינה כפתה עלינו ללכת עם מסכות כשמסכה עלתה 50 שקל. הופכים את התרבות למשהו של עשירים".
2 צפייה בגלריה
מופע אינדידב קורונה בדיקת קורונה
מופע אינדידב קורונה בדיקת קורונה
"בדיקת קורונה מיום לפני המופע לא מספיק". התכתבות של לקוחה עם נציגי המופע
(צילום מסך)
מהנהלת פארק אריאל שרון נמסר בתגובה כי "פסטיבל אינדי-דוב האו אירוע של מפיק חיצוני אותו אירח פארק אריאל שרון. לגבי הפנייה, זוהי תקנה של משטרת ישראל. בכל הקשור למשפחות עם ילדים, הדרישה היא לתו ירוק או בדיקות קורונה במקום האירוע. היינו שמחים לאשר הקלות אם היה ניתן, אך אנו מחויבים כמובן למלא אחר התקנות של משטרת ישראל. קצין הרישוי של משטרת מסובים נכח גם באירוע".
הנהלת הפארק התעלמה מהשאלות על עלות הבדיקה (באתר המופע נכתב כי הוא "מסובסד חלקית") והפנתה אותנו לחברה שעורכת את הבדיקות. גורם בחברת cod.dev שעורכת בדיקות סרולוגיות ובדיקות מהירות, בין היתר עבור אינדי-דוב אמר לנו כי עלות הבדיקות האמיתית היא 300-100 שקל. "יש מופעים שמממנים את העלות במלואה לצרכנים ואז מכניסים אותה למחיר הכרטיס. פה החליטו להפריד בין העלויות.
"המחיר שגובים באינדי-דוב זה תשלום מינימלי, אחרת אין מופע. משרד הבריאות לא עורך את הבדיקות האלה. אלה בדיקות אנטיגן מהירות שמייד מראות את התשובה, אך הן עולות כסף ומשרד הבריאות לא רוצה לשלם. שתדעי שאין כזה מחיר: 33 שקל לבדיקה + מע"מ, זה מחיר נמוך וזה כולל גם העסקת עובדים שדוגמים את האנשים. עד שיחסנו את הילדים - זאת ההנחיה של משרד הבריאות לגבי המופעים.
"לפי ההנחיות, חל איסור על שהייה של אדם במקום הפתוח לפי התו הירוק, אלא אם הוא מחלים (קיבל אישור החלמה או תעודת מחוסן, תינוק עד גיל שנה, מפעיל המקום או מי מטעמו או אדם שקיבל תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מיידית שנערכה לו בכניסה למקום".
מהפקת פסטיבל אינדי-דוב נמסר בתגובה לעניין ביטול הכרטיסים: "בעקבות פרסום התקנות הנוגעות למופעי התרבות והספורט ב-21 במרץ, הוציאה הפקת הפסטיבל פרסומים לרוכשי הכרטיסים ובהם מידע מפורט על אופן הכניסה לאירוע. לטובת הקהל החושש מהבדיקות או נרתע מהעלויות הכרוכות בהן, ניתנה אפשרות לבטל את הכרטיס עד 24 במרץ. פניות שתקבלו בנושא במהלך החג, בזמנים בהם משרדי החברה סגורים ייענו לאחר חול המועד".
במועצה לצרכנות אמרו ל-ynet: "אם לא ניתן לצרכן המידע על עלות הבדיקה בעת קניית הכרטיס יש לו לכאורה עילה לבטל את הרכישה בלי קנסות בשל שינוי בתנאי העסקה, אבל המדינה צריכה לתת את הדעת על זה. במידה וצרכן רכש כרטיס, שילם את עלות הבדיקה, ויצא חיובי ולא יכול להיכנס, הוא זכאי לכאורה להחזר על הכרטיס בטענת סיכול חוזה".
ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה עד מועד פרסום הכתבה.