תקווה לשיקום: הנאמן הזמני של רשת המסעדות "רק בשר", עו"ד רון חכים, מציין בדוח ראשוני שהגיש היום (ה') לבית המשפט המחוזי בחיפה כי "כבר בשלב זה ניתן לציין, בזהירות הראויה, כי על פי בחינת הנאמן הזמני את החברות עלה כי יש תוחלת בהמשך הפעלת החברות (חברות המפעילות את הרשת, ל.ד) תוך שימור פעילותן כ'עסק חי' ותוך שימור עשרות מקומות עבודה. עם זאת, בשלב זה מוקדם להעריך את מתווה ההבראה שייושם בהליך זה (הבראה עצמית כמוצע בבקשה, הכנסת משקיע פיננסי לצד בעלי המניות הקיימים או מכירת פעילות למשקיע חיצוני)". השופטת בטינה טאובר נעתרה היום לבקשת נאמן רשת "רק בשר" והתירה לו להפעיל הרשת ובין היתר האריכה את תקופת ההפעלה ב-90 יום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הרשת נקלעה לחובות בסך כ-10 מיליון שקל ופנתה בחודש שעבר באמצעות עו"ד מישל חזן לבית המשפט על מנת שימנה לה נאמן ויוציא לה צו הקפאת הליכים במטרה להבריא אותה ולהמשיך להפעילה. הרשת העסיקה בשיאה 150 עובדים וכיום כ-80 עובדים ומפעילה סניפים ברמת החייל, חיפה וראשון לציון.
1 צפייה בגלריה
מנה במסעדת רק בשר ברמת החייל
מנה במסעדת רק בשר ברמת החייל
מנה במסעדת רק בשר ברמת החייל
(צילום: אלה סברדלוב קרן)
הנאמן מציין בדוח שהגיש כי הואיל וממצאיו מצביעים על היתכנות להמשך הפעלת החברות, ועל מנת לו שהות מספקת למיצוי בדיקת המתווה המתאים לשיקום החברות וקידום הצעת הסדר, הוא מבקש מבית המשפט להאריך את תקופת עיכוב ההליכים בשלב ראשוני לתקופה של 3 חודשים נוספים, במסגרת הצו לפתיחת הליכים שניתן בחלופת שיקום. הדיון באשר לעתיד הרשת התקיים בבית המשפט מוקדם יותר היום.
עו"ד רון חכים עו"ד רון חכים צילום: אורן שליו
לדוח הנאמן צורף תזרים צפוי של הרשת עד לאמצע פברואר. התזרים צורף במעטפה סגורה מפאת הסודות המסחריים הגלומים בו. אולם, הנאמן מציין כי "כבר בנקודה זו יובהר כי לא רק שהתזרים החזוי אינו גרעוני, אלא אף שלאחר שהוכנה תחזית שמרנית במיוחד לתקופת ההפעלה, נראה כי זו עתידה להותיר רווח משמעותי שיוכל לשמש כחלק מבסיס להסדר נושים בעתיד. בכפוף לאישור בית המשפט, צפוי הנאמן להפעיל את רשת רק בשר בתקופת ההפעלה במקביל למהלכים לאיתור משקיע מתאים או גיבוש הסדר חוב, שיסתמך על תקבולים והכנסות החברה, במידת האפשר".
עוד טוען הנאמן כי "פעילות החברות בתקופת ההפעלה, על סמך בדיקות הנאמן, צפויה להיות רווחית".
רשת "רק בשר" נוסדה בשנת 2008, על ידי הקיבוצניק והחקלאי דן ברנד (81) ובנו ליאור ברנד. הרשת טענה כי עקב משבר הקורונה,"ממחזור הכנסות של 26.5 מיליון שקל בשנת 2019 ירד מחזור ההכנסות בשנת 2020 ל-15.5 מיליון שקל, ובנוסף לכך סניף שנפתח ברחובות בעלות של מיליוני שקלים נסגר אחרי שלושה שבועות מיד עם פרוץ הקורונה". עובדים ברשת מייצגת עו"ד ליזה חדש.
פורסם לראשונה: 13:50, 17.11.22