איש העסקים מוטי בן משה במירוץ אחר מותג האופנה היפני יוניקלו, שמעילי הרוח שלו פופולריים במיוחד בקרב הישראלים ובכלל. זאת במסגרת הרחבת עסקי הקמעונאות שבן משה מטפח באמצעות קבוצת אקסטרא ריטייל שבשליטתו (לשעבר נעמן גרופ) ומאגדת תחתיה את ורדינון יצרנית כלי המיטה, נעמן לכלי למטבח ועוד.
בן משה נעזר בקשרים של שגריר ישראל ביפן לשעבר ומשקיע מאמצים רבים בקידום הנושא.
יוניקלו נוסדה בשנת 1949 תחת השם Men's Shop OS בעיר ימגוצ'י ביפן ובשנת 1988 שונה שמה ליוניקלו. מדובר בחברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסות טוקיו והונג קונג. את החנות הראשונה שלה מחוץ ליפן הקימה יוניקלו בשנת 2001. ב-2018 המכירות מחוץ ליפן עקפו לראשונה את המכירות של יוניקלו בתוך המדינה. לחברה כ-2,300 סניפים ועשרות אלפי עובדים בכל העולם.
המירוץ אחר הרשת היפנית נמשך כבר זמן רב וכל קבוצות הקמעונאות הגדולות בישראל ניסו להשיג את הזיכיון, בינתיים ללא הצלחה. בראשם הראל ויזל - פוקס, משפחת רוטר - קסטרו, קבוצת עזריאלי ועוד.
בתוך כך, ורדינון הייתה בין המתמודדים הסופיים לקבלת הזיכיון של רשת אופנת הספורט הבריטית DJ, זיכיון שבו זכה לבסוף גדעון מוליוב השותף באדידס ובעלי חברת MGS. קבלת זכיון של מותג על בינלאומי נחוצה לבן משה לשם הפיכתה של הקבוצה (המשמשת זרוע הקמעונאות של הריבוע הכחול שבשליטתו) למשמעותית בעולם המסחר הישראלי, וכדי לממש את תוכניתו להנפיק את הקבוצה בבורסה בתל אביב, לפי שווי של מיליארד שקל.
חזק באופנה
הקבוצה מצויה במסע רכישות להרחבת פעילותה. מחזור מכירות הקבוצה השנה יסתכם בכ-800 מיליון שקל והיעד להגיע למיליארד שקל מכירות.
לאחרונה נכנסה הקבוצה לתחום האופנה עם רכישת השליטה בחברת גס, היבואנית לישראל של מותג אופנת הגברים גאנט המפעילה גם רשת חנויות תחת המותג. זה היה צעד ראשון שבעקבותיו הרחיבה הקבוצה את פעילותה בתחום.
הקבוצה רכשה בנוסף את חברת ההלבשה התחתונה בוניטה דה מס; את חברת קורל יצרנית מותג בגדי הים בננה ובגדי הלבשת פנאי; את רשת ההלבשה התחתונה אפרודיטה, המפעילה 50 סניפים; את רשת הטקסטיל לבית הום סטייל- סיטונאית גדולה בתחום עיצוב הבית; ואת צוקר חברה לכלי מטבח למוסדיים.
אתמול נודע כי קבוצת אקסטרה ריטייל רכשה את השליטה בחברת מזרנים הפועלת באינטנרט בשם סוהם, מידי מייסדה עו"ד אורן לב. החברה פיתחה מזרן היברידי מספוג וקפיצים, הנמכר רק באתר המותג, וכעת יימכר גם בסניפי ורדינון הגדולים.
דודי כהן, מנכ"ל הקבוצה, סירב להגיב על יוניקלו ואמר: "הרבה שחקנים מנסים שנים לרבות הביא לארץ מותגים גדולים כמו ספורה, יוניקלו ופרימרק, אבל לא תמיד אנחנו בספקטרום שלהם. הם מסתכלים על הודו לפני שמסתכלים עלינו. השוק שלנו לא גדול גם אם יש בו מפעילים מעולים".