האחים וכוכבי הפוטבול טראוויס וג'ייסון קלסי חתמו על מגה חוזה עם חברת הפקת הפודקאסטים של אמזון Wondery, לפיו היא תקבל בבלעדיות את זכויות המכירה וההפצה לפודקאסט שלהם "New Heights with Jason & Travis Kelce", למשך שלוש שנים. זאת תמורת כ-100 מיליון דולר.
העסקה אמורה להיכנס לתוקף החודש, עם פתיחת עונת ליגת ה-NFL.
1 צפייה בגלריה
ג'ייסון קלסי (מימין) ואחיו טראוויס
ג'ייסון קלסי (מימין) ואחיו טראוויס
ג'ייסון קלסי (מימין) ואחיו טראוויס
(צילום: רויטרס)

פודקאסט הספורט "New Heights" הושק בשנת 2022 וכולל פרשנויות, תובנות וראיונות על ה-NFL בהובלת האחים קלסי. הוא מדורג כאחד מהפודקאסטים המובילים והפופולריים בתחום הספורט, הפך למואזן ביותר באפל ובספוטיפיי במהלך עונת ה-NFL, ואפילו זכה בפרס פודקאסט השנה (2024) בטקס פרסי iHeartPodcast.
"אנחנו אוהבים את התוכנית הזו, ואת בסיס המעריצים שצמח איתנו בשתי העונות האחרונות", אמרו האחים בהצהרה ביום שלישי.
הפודקאסט יתורגם לשפות נוספות במטרה למשוך קהל נוסף בגרמניה, מקסיקו וברזיל, מדינות בהן לטענת וונדריי יש גידול משמעותי במאזינים. סיבה נוספת לניסיון לחדור לברזיל היא שבשבוע הבא יתקיים משחק הפתיחה של העונה בין פילדלפיה איגלס וגרין ביי באצטדיון בסאו פאולו, בניסיון של הליגה למשוך קהל נוסף.
ג'ייסון קלסי פרש השנה מהפילדלפיה איגלס לאחר 13 שנים ב-NFL והצטרף לצוות השידור של ESPN כפרשן.
טראוויס קלסי, שמערכת היחסים שלו עם טיילור סוויפט גרמה לקרקס תקשורתי, יפתח את עונתו ה-12 ב-NFL במדי קנזס סיטי, ומקווה לעשות היסטוריה עם קבוצתו - להיות הראשונים שזוכים שלוש פעמים ברציפות בסופרבול.
"אנו נרגשים לשתף פעולה עם Wondery ומצפים להגיע לגבהים חדשים", אמר אהרון איינס, מייסד שותף של A&A Management, המייצג את טראוויס.
שני האחים הרוויחו יחד בקריירת הפוטבול שלהם קרוב ל-160 מיליון דולר. בחוזה שלהם עם אמזון על שידור הפודקאסט הם ירוויחו כמעט שני שליש מסכום זה בשלוש שנים בלבד.
תעשיית הפודקאסטים בארה"ב מגלגלת סכומים אדירים. היא החלה כפלטפורמה נגישה לכל מי שרצה לדבר על נושאים מגוונים - מפשעים ועד מדע ומיניות, והפכה לזירה של כוכבי-על, שמושכים את הקהלים הגדולים ביותר ואת הכסף הגדול. למרות שקיימים כמעט 450 אלף פודקאסטים פעילים בארה"ב, 25 הפודקאסטים המובילים מגיעים לכמעט מחצית מהמאזינים השבועיים בארצות הברית.
הכוכבים הגדולים נהנים כיום ממסע הופעות, מכירת מוצרים נלווים ועסקאות רב-שנתיות בסכומים של תשע ספרות. מפיצי הפודקאסטים, כמו ספוטיפיי ואמזון, מנצלים את הדינמיקה הזו. חלקם מנסים למכור מינויים לתוכניות המובילות שלהם בתקווה לשכנע את הקהל לשלם יותר עבור האזנה ללא פרסומות, גישה מוקדמת או תוכן בונוס בלעדי. הם גם יוצרים גרסאות וידאו של פודקאסטים ומוכרים יותר פרסומות למותגים גדולים כמו יצרני מכוניות ומפיצי אלכוהול.