מזון לתינוקות של חברת נוטרילון המיובא על ידי טבע יעלה ב-7% החל מה-1 במאי. מהחברה נמסר כי העלייה במחיר נובעת מהתייקרות משמעותית במחירי חומרי הגלם והתשומות באירופה, ולמרות זאת הוחלט על עליית מחיר חלקית ומתונה. יש לציין כי המחיר לצרכן נתון להחלטת הקמעונאי בלבד.
נוטרילון היא הסנונית הראשונה לעליית מחיר התמ"ל בשנת 2023. הפעם האחרונה שהעלתה מחיר הייתה בינואר 2022, אז הודיעה החברה על התייקרות של 6% בשלושה ממוצריה – נוטרילון 800 גרם שלב 1, 2 ו-3.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
נוטרילון
נוטרילון
נוטרילון
(צילום: יח"צ)
מזון לתינוקות הוא הוצאה כבדה להורים. לפי הערכות, הוצאה חודשית לתמ"ל לתינוק מגיע לכ-500 שקלים בממוצע. מחיר התמ"ל בישראל גבוה ממחירו בארצות ה-OECD, בין השאר כי מאז פרשת רמדיה בארץ קיימת רגולציה כבדה על יבוא מוצרי תמ"ל שנובעת המתקינה הישראלית המחמירה.
בנוסף, מדובר בשוק ריכוזי מאוד בו שולטות שלוש שחקניות בלבד, בראשן מטרנה, שמיוצרת בישראל ובבעלות נסטלה, סימילאק שמיובאת מאבוט, ונוטרילון, שכאמור, מיובאת על ידי טבע. ניסיונות של שופרסל ומדיצי להיכנס לשוק, שנחשב שמרני מאוד, נכשלו.
נושא הכנסת מחירי התמ"ל לפיקוח עלה לסדר היום לא פעם בשנים האחרונות, אך ללא תוצאות. לפי סטורנקסט, בשנת 2022 מוצרי מטרנה היוו 52.2% מסך הרכישות שבוצעו על ידי הצרכנים, 24.2% של סימילאק ו-23.4% של נוטרילון.