ההעברות של כספים קואליציוניים ותמיכות למגזר החרדי ולהתיישבות נמשכו גם הערב (רביעי) עד שעה מאוחרת, ממש לפני סיום שנת הכספים 2023.
היום הורה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעביר עוד כ-650 מיליון שקלים למגזר ההתיישבותי ולמוסדות חרדיים. הכספים הללו מתווספים לכ-200 מיליון שקלים נוספים שהועברו למשרדה של השרה אורית סטרוק, שהבקשה להעברתם נעשתה שעות אחדות לפני ההעברה הנוספת.
1 צפייה בגלריה
סמוטריץ' לא חוזר בו מהקפאת הכספים לרשויות הערביות: "לא נבהל מהמתקפות"
סמוטריץ' לא חוזר בו מהקפאת הכספים לרשויות הערביות: "לא נבהל מהמתקפות"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי )
הכספים הנוספים מיועדים הפעם לחינוך העצמאי של יהדות התורה (93 מיליון שקל), למעיין התורני של ש"ס (110 מיליון שקל) ולמינהל החינוך ההתיישבותי של הציונות הדתית (335 מיליון שקל), גוף המקורב למפלגתו של שר האוצר. 108 מיליון שקל יועברו למוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים.
למימון ההעברות יבוצעו קיצוצים בתקציבי משרדי הממשלה, בין השאר ממענקי דיור של משרד השיכון ומתוכניות פיתוח של משרד החינוך.
כספים אלה נוספו להעברות של כ-225 מיליון שקל שהתבקשו אתמול, גם הם ברגע האחרון לפני סוף שנת התקציב 2023, למשרדי ירושלים ומסורת ישראל, משרד ומורשת, משרד התפוצות ולמערך הדיגיטל הממשלתי.
העברות כספים בסוף שנת תקציב מבוצעות בכל סוף שנה, אולם הפעם ההעברות נעשות במסגרת ההסכמים הקואליציוניים ורובם הגדול מוקצב למשרדים ולמטרות של המפלגות החרדיות והציונות הדתית.
רוב ההעברות מסוג זה יחייבו העברות דומות גם בשנת התקציב 2024 ולפי שעה לא הוחלט על קיצוץ הכספים הקואליציוניים במסגרת תקציב המדינה הבא. ההבטחות להעביר חלק נכבד מהכספים הללו לטובת תקציבי ניהול המלחמה וגורמים הקשורים לאירועי המלחמה, כמו המפונים והעסקים שניזוקים בגינה - עדיין לא קויימו.
עם זאת אמר הערב ל-ynet ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) כי חלק מהכספים שהועברו הערב היו מיועדים למורים במגזר החרדי והדתי והם הועברו בצדק ולא היה מקום להתנגד להעברתם.