בעקבות הירידה בביקוש למשקאות משפחתיים עתירי סוכר, יפאורה יצאה במהלך אסטרטגי להפחתת סוכר בכלל מותג תפוזינה. כמות הסוכר תפחת מ-9 גרם ל-4.5 גרם.
מותג המשקאות הקלים תפוזינה יהפוך למותג ללא סימון אדום: בקרוב, כל המשקאות הקלים של המותג של חברת יפאורה, לא יסומנו במדבקה אדומה שמעידה על כמות סוכר גדולה, בעקבות שינוי במתכון של המשקאות. המוצר המחודש יגיע לנקודות המכירה תוך מספר ימים ותוך כשבועיים יימכר כך גם לצרכנים.
הפחתת הסוכר בתפוזינה תהיה בשיעור של כ-50%, מכ-9 גרם סוכר (2.25 כפיות סוכר) לכ-4.5 גרם ל-100 מ"ל משקה, כשסימון אדום מקבלים מ-5 גרם ומעלה.
יפאורה כבר הורידה את כמות הסוכר באופן דומה במהדורה מוגבלת שהוציאה השנה שנקראת תפוזינה וייבז וכעת הרחיבה את המהלך לכלל המשקאות הקלים הלא מוגזים שלה.
בדומה למהדורה המוגבלת, להמתקת המשקאות התווספו סוכר פירות (פרוקטוז) והממתיק סוכרלוז, שמחליפים חלק מהסוכר, כאשר בחלק מהמתכונים יהיה שימוש במחזק הטעם אריתריטול.
קטגוריית המשקאות הקלים בבקבוקים משפחתיים דועכת משנה לשנה באחוזים בודדים וביפאורה מצאו כך דרך להתמודד עם הירידה בביקוש. נתח השוק של יפאורה נמצא בעלייה מ-41% אשתקד ל-44%, השנה בין היתר בזכות הרחבת הקטגוריה למשקאות דלי סוכר, אך גם בעקבות העלאת מחירים בכ-6%.
כעת היא מחליפה סוכר ברכיבים יקרים יותר אבל ללא העלאת מחיר כרגע. מבחינת יפאורה: המטרה היא שהמהלך יפצה אותה בגידול כמותי. יחד עם זאת, בהפיכת כל המשקאות הקלים שלה לכאלה, היא מסתכנת במהלך מורכב של שינוי טעם, אם כי ככל הנראה שלא מדובר בשינוי דרמטי, בגלל החלפת רק חלק מכמות הסוכר בתחליפים.
לפי מנהל השיווק של יפאורה יניב פרנקו, מדובר ב"עבודת מחקר ופיתוח מתקדמת של צוות יפאורה שארכה כשנה". עוד מסר כי: "יפאורה, שמה לה כמטרה עליונה להשקיע בפיתוח ולחדש את קטגוריות המשקאות הקלים בישראל. אנו מחויבים להמשיך בפיתוחים שונים תוך חיבור לצרכנים ולטרנדים ברחבי העולם".