עגלות חכמות מישראל ייכנסו לאחת מרשתות המרכולים הגדולות באיחוד האמירויות. העגלה החכמה, שפותחה על ידי החברה הישראלית A2Z, מאפשרת קנייה מבלי לעבור בקופה. החברות נמצאות כרגע בשלבים מתקדמים לפני חתימת הסכם ועריכת פיילוט בחנויות. העסקה נאמדת במאות מיליוני דולרים, כאשר מחיר כל עגלה - 20 אלף שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרשת אליה יכנסו העגלות מחזיקה מאות סניפים באיחוד האמירויות, בחריין וערב הסעודית. שמה עדיין לא ניתן לפרסום, שכן מדובר בחברה ציבורית.
1 צפייה בגלריה
העגלה החכמה
העגלה החכמה
העגלה החכמה
מ-A2Z נמסר כי משלוח ראשון של עגלות חכמות מישראל מתוכנן להישלח לאיחוד האמירויות ברבעון הקרוב, בליווי הנהלת החברה וצוות מהנדסים מיומן להטמעת הטכנולוגיה.
בארץ, רשת יוחננוף עושה שימוש בעגלות האלה וכלל ביטוח השקיעה בחברה. חברת A2Z Smart Technologies Corp נסחרת בבורסת ה-TSXV בקנדה וגם בארה"ב בבורסת OTCQX , והשלימה בשבוע שעבר גיוס של כ-27 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים.
בן צור יוסף, מייסד החברה: "אנו מלאים גאווה ושמחים להיות חברה מובילה המקדמת שיתוף פעולה בתחום הקמעונאות לאחר הסכמי אברהם עם האמירויות ובחריין. הטכנולוגיה שפיתחנו תגיע לסופרמרקטים באמירויות ומיליוני אזרחים יוכלו ליהנות מפיתוח כחול לבן".
העגלות מאפשרות קיצור תורים וקנייה ללא מעבר בקופה. הן פועלות בשילוב של חיישני משקל עם אלגוריתם שמחבר בין העגלה למרכז השליטה בחנות. העגלות מגיעות עם מסך מגע, מכשיר לקריאת ברקודים מובנה ומשקל בתחתית העגלה. הקונה מכניס את המוצר לעגלה דרך קורא הברקוד, ורואה את המוצר מופיע במסך המגע. אם הוא מתחרט ומוציא את המוצר מהעגלה, המחשב מוחק את המוצר מרשימת המוצרים.
גם במחלקת הירקות והפירות, הקונה בוחר את המוצר מתוך הרשימה במחשב שעל העגלה ומכניס אותו לעגלה. המשקל בתחתית העגלה יודע לקרוא את המשקל שנוסף לעגלה לפי המוצר ומכניס לחשבון. בסיום הקנייה, הקונה משלם בכרטיס אשראי באמצעות מסך המגע שנמצא בעגלה ויוצא מהסניף דרך דלת ייעודית, עם מתקן הקורא את העגלה ומאשר סיום קנייה.