שופרסל מפסיקה למכור את תרכובות המזון לתינוקות "שופרסל בייבי". החברה, שבמשך כחמש שנים שיווקה תמ"ל (תרכובות מזון לתינוקות) תחת המותג הפרטי של הרשת, הודיעה ללקוחותיה על סיום הפצת המוצרים החל מאוגוסט הקרוב, עם סיום מלאי המוצרים הקיים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"שיווק מוצרי התמ"ל של מותג שופרסל בייבי יסתיים באוגוסט 2021", הודיעה החברה ללקוחותיה. בהודעה, הסבירה שופרסל כי הסיבה להפסקת שיווק המוצר נעוצה "בנאמנות מוצרית גבוהה וברגישות מיוחדת מצד ההורים לתינוקות", שהביאו לכך ש"אין הצדקה בנקודת הזמן הזו להמשך שיווקם של המוצרים".
1 צפייה בגלריה
תרכובות מזון לתינוקות של "שופרסל בייבי"
תרכובות מזון לתינוקות של "שופרסל בייבי"
תרכובות מזון לתינוקות של "שופרסל בייבי"
שופרסל היתה הרשת הראשונה שהשיקה כמותג פרטי מוצר רגיש כמו תרכובת מזון לתינוקות. המוצר, מתוצרת פריגו (Perrigo) האמריקנית, חברת תרופות המתמחה במותגים פרטיים, נמכר בעת ההשקה ב-39.9 שקל, מחיר מדף שנחשב לנמוך ומזכיר מחירי מבצע של מטרנה.
התמ"ל של "שופרסל בייבי" הושק ב-2016, כשברקע הכרזת ארגון הבריאות העולמי כי אין תחליף לחלב אם ויש להחמיר את המגבלות על תחליפים מסחריים, וכן על רקע החלטה של המדינה לפקח על מחירי תרכובות המזון לתינוקות.
תרכובות המזון של "שופרסל בייבי" התחרו במוצרי סימילאק טופ, סימילאק אדוונס למהדרין וסימילאק אדוונס פלוס של אבוט האמריקנית, וכן בנוטרילון האירופי של נוטרישה, השייכת לדנונה ומיובא לארץ על ידי טבע.
משופרסל נמסר כי החברה "פעלה בשנים האחרונות לקידום תחרות והורדת מחיר בקטגוריית המזון לתינוקות באמצעות החדרת מוצרי המותג הפרטי מבית פריגו, זאת כאשר תחום זה התאפיין קודם לכן בתחרות מועטה ובמחירים גבוהים מאוד לצרכן. מהלך זה הוביל להורדת מחירים בכלל הקטגוריה והראה כי שופרסל באמצעות המותג הפרטי תורמת להורדת יוקר המחיה בישראל. עם זאת, קטגוריה זו, המאופיינת ברמת נאמנות מוצרית גבוהה וברגישות מיוחדת מצד ההורים לתינוקות, נמצאה ככזו בה אין הצדקה בנקודת הזמן הזו להמשך שיווקם של המוצרים. על כן החברה החליטה על סיום ההפצה החל מחודש אוגוסט הקרוב עם סיום מלאי המוצרים הקיים".