חזרו לשופינג: הקניונים נפתחו
(צילום: רועי עידן, משי בן עמי)
רשתות קמעונאיות גדולות יוצאות נגד פתיחת החנויות בקניונים במוצ"ש ושעת הסגירה המאוחרת באמצע השבוע. עד משבר הקורונה, שעות הפתיחה השגרתיות של הקניונים היו עד 22:00 בלילה באמצע השבוע ובמוצ"ש מ־20:00. אלא שלטענת הרשתות, בימים האלה החל מ-19:00 בערב תנועת הקונים קטנה - ואינה מצדיקה את העלויות הגבוהות של שכר העבודה בשעות אלו, וכך גם לגבי מוצ"ש.
רשת זארה, למשל, הודיעה כי סניפיה יהיו פתוחים כעת עד 18:00 בערב בלבד, דבר שיאפשר להפעיל את הרשת עם משמרת אחת בלבד של עובדים. סניפיה לא יפעלו במוצ"ש. גם ברשקה, פול אנד בר ושאר המותגים בזיכיון שבבעלות ג'ו שוובל יפעלו בשעות דומות.
1 צפייה בגלריה
קניון דיזינגוף סנטר בצל הקורונה
קניון דיזינגוף סנטר בצל הקורונה
פתיחת קניון דיזינגוף סנטר בצל הקורונה
(צילום: שחר גולדשטיין)
רשת אופטיקה הלפרין הודיעה כי תפתח את החנויות עד השעה 19:00 בערב ולא תפתח במוצ"ש, וכך גם רשת גולף. לדברי יעקב הלפרין, "במשבר הקורונה נדרשים התייעלות וחיסכון בהוצאות. הפדיונות במוצ"ש לא מצדיקים את העלויות הגבוהות".
אחד מבעלי הרשתות הגדולות הוסיף: "המלחמה מול הקניונים תהיה בעתיד. כרגע הם גמישים בשעות הפתיחה, אבל בהמשך ידרשו מאיתנו לפתוח לפי השעות שבחוזה ויהיה קרב. מרכיב שכר העבודה מהווה כ-50% מהעלויות, ובינתיים הימים הראשונים של ההפעלה בקניונים לא מעודדים. אנחנו לא הולכים להרוויח בחודשים הקרובים ונצטרך להיות מאוד חסכוניים בהפעלת החנויות".