בשיתוף Wolt
רז אדרי, בן 27 מתל אביב, רחוק מלהיות השליח הממוצע, אם בכלל יש כזה. ואם להיות כנים, הוא גם רחוק מלהיות המוזיקאי הממוצע. ככה זה כשהחיים שלך הם גם וגם.
כשאנחנו שואלים אותו על שגרת היומיום שלו, הוא מתחיל במשפט מפתיע במיוחד: ״להיות שליח זו זכות״, אומר אדרי. "זו הזדמנות להעביר אנרגיה ממקום למקום, ולא רק אוכל. אתה יכול לגמרי לשפר מצב רוח של אדם אחר ולגרום לו לתחושה טובה, אפילו אם זה רק לשנייה וחצי של אינטראקציה. אפשר תמיד לנצל את הזמן שהמשלוח מתעכב לשיחה קלילה עם המוכר בחנות, או לאחל יום טוב לאנשים שמחכים איתך ברמזור בלי שום סיבה מיוחדת, חיוך מדבק ועובר הלאה", הוא אומר בחיוך (מדבק).
הבוקר של אדרי מתחיל בשעות שהמוזיקאי הטיפוסי כנראה לא מכיר, ״משהו בין 8:00 ל-10:00״. הוא פותח את היום בלי טלפון "כדי לתת למחשבות ולחלומות להשפיע על היום", לדבריו. לאחר מכן הוא מקפיד על 30 דקות קריאה באופן קבוע. אדרי הוא די-ג'יי, מפיק ומוזיקאי, ועם טייטל כזה – חייב לפתוח את הבוקר בצורה יצירתית.
3 צפייה בגלריה
רז אדרי
רז אדרי
רז אדרי
(צילום: ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל)
"לא מוגבל בעבודה שדורשת ממני לאשר יום חופש"
אחרי שמילא את עצמו באנרגיות, אדרי יוצא בשעה 12:00 ל-3 שעות של משלוחים, שהן שעות השיא של הצהריים. "זה הזמן שהכי מתגמל לעבוד בו. אין יותר מהנה מרוח קרה על האופנוע ברחבי תל אביב".
משם הוא יוצא להפסקת צהריים ארוכה, במהלכה הוא יוצר מוזיקה. "זה הזמן לעבור על ביטים חדשים, להוריד מוזיקה חדשה, לכתוב טקסט חדש על איך שאני מרגיש היום או על הדברים שמלווים אותי ואנשים אחרים יכולים להזדהות איתם".
לקראת השעה 20:00, אדרי מספר, "אני כבר מסיים את עיסוקיי, מספיק לחטוף משהו קטן לאכול ויוצא לפיק ערב שנמשך עוד 3-4 שעות בוולט. בימים בהם יש לי סשנים משותפים עם אמנים אחרים או הקלטות, אני מוותר על פיק ערב ומנצל את הזמן לעבוד על המוזיקה שלי. התגמול בוולט מאפשר לי להיות רגוע ולבחור מתי אני יוצא למשלוחים ומתי אני נח״, הוא מסביר, ״וזה כיף לי שיש לי את הגמישות לקחת כל גיג שאני מקבל ולא מוגבל בעבודה של שכירים שדורשת ממני לאשר יום חופש".
3 צפייה בגלריה
רז אדרי
רז אדרי
רז אדרי באולפן
(צילום: ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל)
"אני הבוס של עצמי - האקשן מתחיל כשאני מוכן!"
היתרון הגדול ביותר כשליח וולט במקביל לניהול עסק משלו, זו הגמישות. "אני יכול לפנות זמן לכל האירועים ולתזמן את השבוע בדיוק איך שמתאים לי. אני הבוס של עצמי, אין כזה דבר לאחר לעבודה. האקשן מתחיל כשאני מוכן!", אומר אדרי.
ולא רק גמישות - גם מינגלינג. "אני פוגש המון אנשים ואפילו זוכה ליצור קשרים. במסעדות, עם לקוחות. כבר יצא לי לפגוש זמרת שאני מטורף עליה במקרה כי עשיתי לה משלוח, וכשהיא גילתה שאני מזהה אותה היא ישר קפצה עליי בשמחה עם חיבוק, ועשינו סלפי. היא כמעט שכחה לקחת את האוכל שלה".
כשליח מנוסה, אדרי משתף כי הזמן המושלם למשלוחים הוא בימי חמישי. "אנשים יותר שמחים ורגועים, הם כבר באווירת סוף שבוע, יש אווירה יותר טובה גם בין האנשים וגם על הכבישים".
הנהיגה, לדבריו, היא תרפיה עבורו, ומאפשרת למוח לייצר רעיונות חדשים. "עם זאת, חשוב לשים לב שנשארים עם הרגליים על הקרקע, או יותר נכון עם הגלגלים על הכביש", הוא אומר.
3 צפייה בגלריה
רז אדרי
רז אדרי
"אני פוגש המון אנשים ואפילו זוכה ליצור קשרים"
(צילום: ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל)
להיות שליח זו זכות
"החוויה שלי בתור שליח לימדה אותי לאהוב יותר בני אדם ולראות אותם, כמו שהם. להיות יותר סובלני בכביש או לבחורה מהמסעדה שמאחרת עם המשלוח כי הטבח שרף בטעות את ההמבורגר", אומר אדרי. "אין מה לעשות, אתה נחשף להמון אנשים ואתה מחליט אם הם יהיו דמות משנה בסרט שלך, או שאתה רואה בהם גיבורים אמיתיים. אני משתדל להתייחס יפה ובנימוס לכולם, זה אף פעם לא מזיק. אני מאמין שכל אדם הוא שיעור ומתנה ואני משתדל לקחת את זה איתי לכל משלוח".
עוד דבר שלמד כשליח בוולט הוא ניהול זמנים. "הערכת הזמן שלי טובה ומדויקת יותר. בנוסף, שיפרתי את היכולת להתנהל בבטיחות בכביש, וכמובן למדתי להכיר כל ס"מ בעיר ואיפה נמצאות המסעדות הכי שוות ובאילו שעות אין תורים בוויטרינה".
בשיתוף Wolt
פורסם לראשונה: 11:00, 24.03.24