קבוצת קסטרו הודיס רשמה בשנת 2022 הפסד של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח נקי בסך 108 מיליון שקל ב-2021, כך עולה מהדוחות השנתיים שפרסמה החברה היום (חמישי). נכון לשעות הצהריים המניה יורדת בכ-9.7% במסחר בבורסת תל אביב.
עוד עולה מהדוחות, כי במחסני החברה הצטברו מלאי ענק בשווי של 57 מיליון שקל בעיקר כתוצאה מהחורף החם וגם מעונות קודמות, שגררו, כזכור, את קסטרו למבצע החיסול שערכה בחודש ינואר בו נמכר כל פריט במחיר הפסד בסך 33.3 שקלים בלבד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
עומסים בקסטרו גן העיר
עומסים בקסטרו גן העיר
ההסתערות על חנויות קסטרו בעקבות המבצע בחודש ינואר
נקודות האור במבצע החיסול היו תוספת לתזרים המזומנים בסך 36 מיליון שקל כתוצאה מהמכירה, ותקווה להקטין את הוצאות האחסון והמלאי בשנת 2023 בכ-5 עד 10 מיליון שקלים ולסגירת מחסן אחסון חיצוני. בנוסף, ההתנפלות על חנויות קסטרו בזמן המבצע נוצלה על ידי החברה לגיוס 74 אלף חברי מועדון חדשים.
החברה הסבירה כי המעבר של האופנה להפסד תפעולי נובע, בין היתר, מהירידה במכירות בחנויות הזהות בתחום פעילות אופנת הלבשה, ומקיטון ברווחיות הגולמית. כל פעילות הקבוצה, שכוללת גם את אורבניקה, קרולינה למקה רשתות הקוסמטיקה קיקו ואיב רושה, וטופ טן, רשמה ירידה של 4.8% במכירות בחנויות זהות.
הרווח התפעולי באופנה ירד בחדות והסתכם ב-2022 ב-38 מיליון שקל לעומת 201.8 מיליון שקל בשנת 2021. הקבוצה הציגה צמיחה של 4.5% במכירות, שהסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל, בעיקר מגידול במכירות בחנויות זהות בתחום הקוסמטיקה ותחום אביזרי האופנה שצמח בכ-13%. מגזר הקוסמטיקה קיקו ואיב רושה צמח ב-18%, מגזר האופנה שכולל חלק מפעילות אורבניקה עלה ב-1.5% בלבד.
ברבעון הרביעי של שנת 2022 הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-470 מיליון שקל לעומת כ-474 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והיא רשמה הפסד של 10.9 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 20.9 ברבעון הרביעי של 2021.
הפעילות לפי מגזרים מלמדת שלצד הפסדי האופנה, מוקד הרווח של הקבוצה כיום הוא פעילות "מגזר אביזרי האופנה", שכולל את רשת קרולינה למקה, שהביאה עמה קבוצת הודיס בראשות יוסי גביזון לאיחוד עם קסטרו, שרשמה רווח תפעולי של 46 מיליון שקל, בעוד רוב הפעילויות רשמו הפסד תפעולי.
"קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת את שנת 2022 עם גידול בהכנסות בשלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה", אמר המנכ"ל רון רוטר. "הצמיחה הושגה למרות סביבת אינפלציה עולה במשק והחורף החם ששרר בישראל. בתחילת שנת 2023 החברה ערכה מבצע בחנויות קסטרו מתוך מטרה להבטיח השקת קולקציית קיץ מיטבית, תוך הקטנה משמעותית של יתרות מלאי מעונות קודמות וחסכון בעלויות האחסון והלוגיסטיקה. מרבית יתרות המלאי שהצטברו בחברה מעונות חורף 22 ועונות קודמות נמכרו ברבעון הראשון של שנת 2023 ואנו מצפים לשיפור במכירות ובשיעורי הרווחיות כתוצאה ממכירת מלאים אלה בשנה הנוכחית".