פוקס חתמה עם הוט מובייל על הסכם שותפות להקמת והפעלת רשת חנויות לשיווק ומכירה של מכשירים סלולריים, מוצרי תקשורת, מולטימדיה ואביזרים נלווים, תחת המותג red. כך לפי הודעה שהוציאו השתיים היום (רביעי) לבורסה לניירות ערך בתל אביב.
לפי החברות, הן ייפתחו 30 חנויות של 200 מטר בשלוש השנים הקרובות, כשפריטי אפל יהוו 40% מהחנות. 20% מהחנות: מותג פרטי של אקססוריז ומותגים נוספים כמו סמסונג. יושק גם אתר מכירות אונליין. הסניפים הראשונים צפויים להיפתח בדיזנגוף סנטר ובאילת ברבעון השלישי של 2021.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
פוקס והוט מובייל מקימות רשת סלולר ביחד
פוקס והוט מובייל מקימות רשת סלולר ביחד
פוקס והוט מובייל מקימות רשת סלולר ביחד
(צילום: מירב קריסטל)
HOT תחזיק ב-50.99% מהשותפות, פוקס ב-48.99% והשותף הכללי ב-0.02%, כאשר מבנה ההחזקות בשותף הכללי יהיה גם הוא עם רוב של 51% ל-HOT ו-49% לפוקס. "לאחר שנתיים, יבחנו הצדדים אפשרות להרחבת פעילות השותפות למדינות נוספות", נכתב בהודעה.
עוד נכתב כי "דירקטוריון השותף הכללי ימנה חמישה דירקטורים - שלושה ימונו על ידי HOT ושניים על ידי פוקס. החלטות בדירקטוריון ובאסיפה של השותף הכללי יתקבלו ברוב קולות, למעט רשימה של החלטות מיוחדות אשר ביחד אליהן תידרש הסכמת הצדדים. כמו כן, ההסכימים כוללים בין היתר, הרואות ביחס למימון פעילותה של השותפות ממקורותיה העצמאים ו/או באמצעות הלוואות בעלים, מינוי בעלי תפקידים בכירים (לרבות מנכ"ל) וסיום ההסכם בנסיבות שהוגדרו".
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל פוקס, הראל ויזל, ומנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין
מנכ"ל פוקס, הראל ויזל, ומנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין
מנכ"ל פוקס, הראל ויזל, ומנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין
(צילום: רפי דלויה)
פוקס מעריכה כי חלקה בהשקעות הצפויות בשותפות במהלך שלוש שנות פעילותה הראשונות צפוי להסתכם בכ-22 מיליון שקל.
"פוקס רואה בהתקשרות זו וכניסתה לתחום מכשירי הסלולר, המולטימדיה והתקשורת, נדבך חשוב נוסף במימוש אסטרטגיית הצמיחה של החברה וגיוון הפורטפוליו של מוצריה", נכתב.
ל-HOT יש כבר חנויות למכירת אביזרי סלולר, אך לפי מנכ"לית HOT, טל גרנות, רוב השוק מוכר מוצרי סלולר בדוכנים ואין בארץ חנויות דומות.
הרשת החדשה תפעל לצד 30 דוכני ומרכזי שירות HOT מובייל. "רשת HOT מובייל תמשיך להתקיים, היא מיועדת בעיקר לשיווק מוצרי HOT, אבל כיום שוק מוצרי שוק האביזרים מגלגל מיליארדי שקלים בשנה ויש בו מספיק מקום לעוד שחקנים. החברה תמכור גם סים תחת שם המותג red. המחירים שלו לא יהיו נמוכים כי זה לא הקונספט של הרשת, אבל הם יהיו תחרותיים", אמרה גרנות במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר.
הראל ויזל אמר: "אנחנו לא הולכים לעשות מלחמות מחירים. ניתן מחירים הוגנים ולעולם לא יאמרו שאנחנו מוכרים יקר יותר".
לגבי משבר הקורונה, אמר ויזל: "אני מאמין שלא יהיו יותר סגרים במדינת ישראל. יש 900 נפטרים בפברואר ואין אחד שקיבל חיסון שני. האירוע תם ונגמר".