שר האוצר אביגדור ליברמן הורה הערב (ב') לפטר 18 עובדים במשרד האוצר, בתוכם מנכ"ל ושני סמנכ"לים, ולסגור מיידית את מטה התשתיות הלאומיות ואת מטה ההכשרות המקצועיות, שאותם פתח לפני שמונה חודשים קודמו בתפקיד, ישראל כץ. זאת בטענה ששני המטות מיותרים ומהווים כפילות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בין המפוטרים גם ממלא מקום מנכ"ל משרד האוצר עד אתמול, קובי בליטשטיין, שאותו מינה השר הקודם כץ לפני כחצי שנה, לאחר שלא מינה מנכ"ל קבוע במקומה של קרן טרנר-אייל שהתפטרה מהתפקיד ארבעה חודשים בלבד לאחר מינויה.

1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן
(צילום: יריב כץ)

בדיון שהתקיים במשרד האוצר אמר ליברמן כי לא היה כל צורך בהקמת המטות האלה, שמהווים כפילות למטות שקיימים כבר בגופים ממשלתיים אחרים. עובדי משרד האוצר שהוחלט לפטרם קיבלו הערב הודעה על פיטוריהם.
במטה התשתיות עבדו 13 איש תחת ניהולו של בליטשטיין, שאותו הביא שר האוצר הקודם כץ ממשרד התחבורה למען מטרה זו. במטה ההכשרות המקצועיות הועסקו חמישה עובדים. העלות של 18 העובדים למדינה בשנה מגיעה למיליוני שקלים רק בגין שכרם. כמו כן, מדובר בחדרים שהתפנו במשרד האוצר שיוכלו לשמש למטרות אחרות.
הטיפים של הכלכלנים לשר האוצר אביגדור ליברמן
(צילום: משה מזרחי)

ליברמן: לבדוק בכל משרדי הממשלה אם קיימות כפילויות

שר האוצר ליברמן אמר הערב כי יש לבדוק בכל משרדי הממשלה האם קיימות כפילויות, ובין השאר ציין כי נושא כמו ההכשרות המקצועיות ינוהל רק במשרד אחד - או במשרד הכלכלה או במשרד הרווחה, ובשום אופן לא בשניהם.
בימים אלה מתקיים דיון בין שרת הכלכלה אורנה ברביבאי לשר הרווחה מאיר כהן בשאלה היכן תמוקם זרוע התעסוקה. שני השרים, ששניהם מאותה המפלגה, מבקשים שאגף זה יהיה במשרדם - והם אלו שיצטרכו להגיע להחלטה בנושא.
עוד אמר השר ליברמן כי תחום התשתיות הלאומיות יהיה קיים אך ורק במשרד העוסק בתשתיות. כאשר הקים השר הקודם כץ את מטה התשתיות במשרד האוצר, הדבר עורר כעס רב מצד שרת התחבורה מירי רגב, שטענה כי אין צורך בכך וכי הדבר נועד לכך שעניינים המצויים במשרדה יידונו גם במשרד האוצר. כזכור, לכץ יש קשר מיוחד לתחום התחבורה, שכן הוא כיהן כשר התחבורה במשך עשר שנים.
פורסם לראשונה: 20:14, 28.06.21