החלפת הידיים בשוק מותגי האלכוהול הישראלי נמשכת: א.ג.ת.ד - יבואנית האלכוהול ויין - רוכשת תמורת 10 מיליון שקל חלק מזכויות היבוא וההפצה של מותגי אלכוהול שהיו בבעלות חברת כספי היבואנית הוותיקה (ויסקי בושמילס, גלן גרנט ועוד), שנקלעה לקשיים וצברה חובות בסך 70 מיליון שקל.
זכויות ההפצה שנרכשו על ידי א.ג.ת.ד הם של יקב צובה, Romate האיטלקי יצרן ליקרים, והמותגים רומאטה, קרדינל מנדוזה, רום מנאקאס, ג'ין פיפטי פאונדס, מותגי תאגיד היין Zonin ובית השמפניה salmon Billecart, שהיוו 30% מפעילות כספי.
1 צפייה בגלריה
יינות שופרסל
יינות שופרסל
יינות שופרסל
(צילום: שי שגב)
ברקע המכירה, חברת איסבקו, שהיא חברת הניהול של כספי, נקלעה לקשיים וכתוצאה מכך זכויות היבוא והפצת מותגיה נרכשו על ידי חברת הכרם. חלקם נמכרו כעת ל-א.ג.ת.ד. יבגני טורגובצקי, מנכ"ל ובעלים של א.ג.ת.ד, אמר אתמול: "אני גאה לצרף מותגים לפורטפוליו שלנו. ההתרחבות הזו מצטרפת למעבר שלנו למשרדים ולמרלו"ג חדש בכפר-יונה".

3 מיליארד שקל

שוק האלכוהול הישראלי, שמוערך בכ-3 מיליארד שקל מכירות לשנה, חווה זעזועים בשנה החולפת עם כניסתו של שחקן חדש יחסית, משפחת פאליק המליארדרית, המקורבת לראש הממשלה בנימין נתניהו, ומחזיקה בעסקי דיוטי פרי בצפון אמריקה.
בישראל הקימה משפחת פאליק אתר אונליין לממכר אלכהול בשם פאנקו וביצעה מחטף של מותגי אלכהול ידועים, מיבואנים ותיקים ומקומיים כמו "אקרמן" שהפסיד לטובת פאליק את מותג הוודקה הפופולרי פינלנדיה שבארץ נחשב לנמכר ביותר יחד עם מותגים פופולאריים נוספים כמו ויסקי ג'ק דניאלס ועוד.
מחברת הכרם לקחה משפחת פאליק את מותגי קונצרן המשקאות "וויליאם גרנט ובניו": ויסקי גלנפידך, ג'ין הנדריקס, ליקר דראמבוי, טקילה מילגרו ועוד.
היתרון של משפחת פאליק על גבי היבואנים הוותיקים בארץ בכך שהיא מבטיחה נגישות ל-250 חנויות דיוטי פרי שהיא מפעילה בחו"ל תחת המותג " דיוטי פרי אמריקס" בנוסף לחברות ליבוא ושיווק אלכוהול ברחבי העולם.