בתחילת החודש החלו כ-350 אלף סטודנטים וסטודנטיות את הלימודים האקדמיים והם ישתמשו יותר בתחבורה הציבורית. בדקנו כמה זה יעלה ואיך אפשר לחסוך?
לסטודנטים יש כמה אופציות: ניתן לרכוש מינוי חופשי-שנתי דרך רב-קו (בכרטיס נטען בעמדות השירות או ברב-קו אונליין), הכולל אוטובוס, רכבת קלה ורכבת ישראל ב-3,834 שקל (1,416 שקל לאוטובוס ורכבת קלה בלבד).
למי שלא רוצה להתחייב לסכום כל כך גדול יש אופציה נוספת ברב-קו הנקראת ערך צבור – ניתן לטעון סכום צבור שעליו מקבלים הנחה קבועה של 33% בהתאם לשימוש בפועל בנסיעה הן ברכבת ישראל, באוטובוס וברכבת הקלה.
לחלופין אפשר להירשם תחת פרופיל סטודנט באפליקציות מוביט-פנגו או רב-פס Cello, המעניקות 33% הנחה אך ניתן לשלב זאת עם זכאויות נוספות. למשל, סטודנטים בפריפריה שמקבלים 50% הנחה נוספת כאשר החיוב לתשלום מתבצע בפועל בסוף כל חודש ולא בתשלום כולל מראש לכל המינוי השנתי.
כך, למשל, סטודנט המתגורר ליד אשקלון ובתקופת הלימודים נוסע לאוניברסיטת ת"א פעמיים בשבוע ברכבת, ובכל יום בשבוע גם פעמיים ביום באוטובוס. בתקופת החופש והמבחנים נוסע פעמיים ביום באזור מגוריו באוטובוס מקומי. בשימוש באפליקציות כמו מוביט-פנגו או רב-פס Cello הוא ישלם בשנה 2,530 שקל ללא צורך בתשלום מראש. מינוי סטודנטיאלי חופשי-שנתי ברב-קו יעלה מראש 2,596 שקל. אם הסטודנט אף זכאי לפרופיל זכאות גיאוגרפי (בפריפריה) המקנה 50% על החופשי-חודשי – ישלם על אותן נסיעות רק 1,586 שקל, חיסכון של כ-1,000 שקל לעומת מינוי סטודנטיאלי חופשי-שנתי ברב-קו.
מקרה נוסף: סטודנטית המתגוררת בירושלים ולומדת באוניברסיטה העברית, ומשתמשת 4 פעמים ביום בתחבורה הציבורית בתוך העיר, תשלם ברב-קו 1,416 שקל בעבור מינוי סטודנטיאלי חופשי-שנתי. באפליקציות זה כבר יעלה לה יותר: 1,652 שקל. לעומת זאת, אם היא זכאית לחופשי-חודשי צעיר (18-26) היא תשלם באפליקציה רק 1,101 שקל – חיסכון של 314 שקל בעבור אותן נסיעות.
לדברי אייל זיו, מנהל פעילות מוביט-פנגו: "על פי סקר שערכנו, מעל 70% מהסטודנטים משלבים תחבורה ציבורית כדי להגיע למוסדות האקדמיים. נכון להשוות בין השיטות השונות – מאחר שניתן לחסוך לא מעט כסף".