4 צפייה בגלריה
בניין אינטל בחיפה
בניין אינטל בחיפה
בניין אינטל בחיפה
(הדמיה: משרד מושלי אלדר אדריכלים)
יוצאת לדרך התוכנית להקמת הבניין החדש של ענקית ההייטק אינטל בחיפה: ל"ממון ול-ynet נודע כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה השבוע להפקדה להתנגדויות הציבור את התוכנית לאיחוד מבני אינטל באזור התעשייה מתם חיפה, והפיכתם לקמפוס קבוע שיוכל להגדיל את מספר העובדים במתחם ל-5,400 איש. זוהי תוכנית נוספת בשוק המשרדים והתעסוקה, המקודמת במוסדות התכנון בצל מגפת הקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בחלק הצפוני של פארק מתם (מרכז תעשיות מידע) קיימים כיום שני מבנים המשמשים את החברה, המחוברים באמצעות גשר מעל רחוב סחרוב. התוכנית החדשה מציעה הקמת מבנה נוסף עם כניסה משותפת לשני המבנים, תוך הוספה של כ-50 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה, כך שבסך הכל ישתרע הקמפוס על שטח של כ-90 אלף מ"ר.
מרכז אינטל חיפה מהווה את מרכז הפיתוח הראשי של אינטל בישראל, והוא מרכז הפיתוח הראשון שהוקם מחוץ לגבולות ארה"ב בשנת 1974. הבניין החדש שיוקם יתנשא לגובה של 10 קומות, בהתאם למספר הקומות שנקבע בתוכנית הכוללנית של העיר חיפה ובהתאם למסמך המדיניות לגובה המקודם בוועדה המקומית בעיר.
4 צפייה בגלריה
בניין אינטל בחיפה
בניין אינטל בחיפה
שטח של 90 אלף מ"ר. בניין אינטל
(הדמיה: משרד מושלי אלדר אדריכלים)
4 צפייה בגלריה
בניין אינטל בחיפה
בניין אינטל בחיפה
5,400 עובדים
(הדמיה: משרד מושלי אלדר אדריכלים)
פארק מתם נוסד ב-1968 על ידי עיריית חיפה וחברת אלרון והוא ממוקם במבואות הדרומיים של חיפה, סמוך לגבול עם טירת כרמל, בין כביש 2 לכביש 4, מול אצטדיון סמי עופר ובקרבת תחנת הרכבת. הפארק, שנמצא בבעלות משותפת של קבוצת הנדל"ן המניב גב-ים ושל החברה הכלכלית חיפה, משתרע על 224 דונם וכולל 25 מבנים בשטח של כ-272 אלף מ"ר, מהם 173 אלף מ"ר שטחים עיקריים וחניונים ושטחי שירות בשטח של 99 אלף מ"ר.
כיום עובדים בו כ-11 אלף איש, בין היתר בחברות אלביט מערכות, מיקרוסופט, אפל שהרחיבה לאחרונה את אחיזתה במתחם, אמזון, פיליפס, גוגל ויאהו. חטיבת הקרקע שעליה יוקם המבנה של אינטל, המשתרעת על שטח של כ-10 דונם, נמכרה לה לפני כשנה על ידי מת"ם תמורת 102 מיליון שקל.
תזכורת: שוק המשרדים בתקופת הקורונה
(צילום: ירון ברנר)
התוכנית, שקודמה על ידי חברת מת"מ תעשיות מדע ונערכה על ידי משדר מושלי אלדר אדריכלים, כוללת 600 מ"ר עבור שטחי מסחר, כמו בתי קפה שיפנו למרחב הציבורי. כמו כן, הושם דגש על אלמנטים ירוקים כגון גגות עם מתקנים פוטו-וולטאים, שטחים ירוקים בקומת הלובי ועוד.
בוועדה אף ביקשו לשים דגש על שקיפות המבנה, גם במבטים מהחוץ פנימה, ולשמור על רציפות צירי ההליכה לכיוון הים, בהתאם לנקבע בתמ"א 13 (תוכנית הקובעת את מערך השימושים וייעודי הקרקע בתחום הסביבה החופית ומתווה את המדיניות באזורי החוף, שהוטמעה בשנה שעברה בתמ"א 1 - תוכנית כוללנית המאגדת את כלל תוכנית המתאר הארציות).
4 צפייה בגלריה
יו"ר מחוז חיפה, איתמר בן דוד
יו"ר מחוז חיפה, איתמר בן דוד
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, איתמר בן דוד
(צילום: ענבל מרמרי)
מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "התוכנית מהווה נדבך נוסף לחיזוק העיר חיפה כמוקד פעילות הייטק וחדשנות. העיר תזכה בכך שחברה חזקה ומשמעותית בוחרת להרחיב את פעילותה בעיר, ותהיה לכך השפעה חיובית בהיבט תעסוקה ומעמד העיר בתחום ההייטק. החלטת הוועדה התמקדה בשילוב המבנה עם המערכת הציבורית הגובלת במתחם".