מנכ"לית וולט ישראל, ליאור אשכול (37), תקודם להנהלת החברה העולמית, ובקרוב ימונה לה מחליף לפעילות החברה בארץ. אשכול תהיה אחראית על הפעילות בשווקים אסטרטגיים של חברת המשלוחים ברחבי העולם, וביניהם גם בישראל.
אשכול ניהלה את פעילות וולט בארץ מאז שנת 2020, ומינויה מגיע בעקבות הצלחת החברה בישראל בשנים האחרונות בהן יצרה תרבות צריכה חדשה בתחומי האוכל והריטייל, תוך כדי גידול ענק בהיקפי פעילות שהתרחבו מדן ועד אילת.
1 צפייה בגלריה
ליאור אשכול
ליאור אשכול
ליאור אשכול
(צילום: אסף קרלה)
אשכול, לשעבר קצינה בחיל מודיעין, בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת הרווארד, כיהנה בעבר כמנהלת מותג בפרוקטר אנד גמבל, ולפני כן כמנהלת מוצר בכירה באמזון. היא החליפה בוולט את אמרי גלאי, שהקים את פעילות החברה בישראל ב-2018 וכיום משמש כסגן נשיא וולט העולמית.
בעת כניסתה לתפקיד, החברה פעלה באיזור גוש דן, ובעיקר בתחום המסעדות. אשכול והצוות בישראל הרחיבו את פעילותה של וולט אל מחוץ לגוש דן, תחילה לערים הגדולות ירושלים, חיפה, באר שבע, ובהמשך לשאר חלקי הארץ.
לפי החברה, וולט משרתת 8,000 בתי עסק באמצעות 20 אלף שליחים. כיום, כל הזמנה שלישית ב-וולט היא אינה של מזון אלא של מוצרי ריטייל כמו ספרים, צעצועים, דברי בית ופרחים. מטה החברה ושירות הלקוחות מונה כיום כ-1,300 עובדים בארבעה משרדים בתל אביב, ירושלים, חיפה ואילת.
חברת וולט העולמית נוסדה ב-2014 בהלסינקי, פינלנד, ומאז התרחבה ל-28 מדינות. ביוני 2022 הושלמה מכירתה לחברת DoorDash, מובילת השוק האמריקני בתחום, שנסחרת בנאסד"ק. וולמשמשת כיום כזרוע הבינלאומית של החברה הממוזגת.
כזכור, בחודש שעבר הודיעה רשות המיסים שהיא בודקת חשד לפיו וולט פעלה לחמוק מתשלום מס של 33.5 מיליון שקל, וזאת במסגרת חקירה של יחידת החקירות של מכס ומע"מ ת"א והמרכז שהוגדרה כ"חשד לעבירות על חוק מע"מ, קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות שבאמצעותן מתחמקים מתשלום מס אמת במיליוני שקלים - בענף המשלוחים".