משבר הקורונה: צפו בריאיון עם מנכ"לית איגוד תעשיות המזון באולפן ynet
(אורי דוידוביץ)

תנובה ומחלבות גדולות אחרות, בהן שטראוס וטרה, התבקשו לקלוט עודפי חלב בסך 15 מיליון טון של מחלבות קטנות ובינוניות, כולל מחלבת גד. האחרונות איבדו נתח שוק משמעותי בשוק המוסדי ונותרו ללא שימוש בחלק ממכסת החלב הגולמי שלהן. מועצת החלב, האחראית על מכסות החלב, היא זו שמפנה את העודפים למחלבות הגדולות.
סגירת מסעדות, בתי קפה, חברות קייטרינג ואולמות אירועים במשבר הקורונה פגעה קשה במחלבות הקטנות והבינוניות. בנוסף, מחלבות בוטיק המתמחות בגבינות יוקרתיות ומשווקות תוצרתן באמצעות מעדניות וחנויות מתמחות סובלות מעצירה במכירות משום שהציבור מסתער כעת ברשתות המזון הגדולות על מוצרים בסיסיים ולא גבינות גורמה.
1 צפייה בגלריה
מחלבת תנובה
מחלבת תנובה
מחלבת תנובה
(צילום: מוטי קמחי)
לדברי קובי טלית ממחלבת משק טלית בזרזיר "המצב הרסני. הפסקנו לייצר. אנחנו בסיטואציה בעייתית. בעוד שמחלבה רגילה עובדת עם רשתות המזון, אנחנו עובדים רק עם השוק המוסדי, בתי קפה, מסעדות ומלונות. לאחר שהללו נסגרו הכל נעצר. לא רק שנתקענו במכירות אלא שאנחנו באמצע בניית מחלבה גדולה יחסית בשטח של 3,000 מ"ר בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. אני חסר אונים, ובלי סיוע אני לא צופה שיקום. אני מתפלל שמפעל החיים שלי ושל המשפחה לא יתרסק. השקענו פה את כל ההון שלנו ולקחנו הלוואות".
ערן יעקבס ממחלבת יעקבס: "כל המכירות לשוק המוסדי נעצרו. הוצאנו עובדים לחל"ת, אך זה לא יוכל להימשך לאורך זמן. החשש הוא שהמחלבות הקטנות לא ישרדו".