בשיתוף י.ח דמרי
תל אביב מהווה כבר שנים רבות גורם משיכה עבור משפחות וצעירים המחפשים איכות חיים במרכז העניינים ובסמוך למרכזי התעסוקה של גוש דן. עם זאת, המחירים הגבוהים וההתפתחות של הערים הסמוכות, הגדילו את האטרקטיביות של ערים כמו גבעתיים, אשר רושמת מגמות של הגירה חיובית, שינוי דמוגרפי ועליית מחירים בשנים האחרונות. על מנת לקבל את התמונה המלאה על שוק הדיור בעיר, שוחחנו עם המומחים לשוק הדיור בגבעתיים, עם רוכשים שבחרו לרכוש דירה חדשה בגבעתיים, ועם יזמים העומדים מאחורי אחד הפרויקטים המובילים של גבעתיים החדשה.
המחירים במגמת עלייה אך עדיין נמוכים מתל אביב - והצעירים מגיעים לעיר
אוהד דנוס, שמאי מקרקעין - מנכ"ל ושותף במשרד דנוס. להט. שמאי מקרקעין, לשעבר יו״ר לשכת השמאים, אומר כי "שוק הדיור בגבעתיים מציג מגמה קבועה יחסית של עליות מחירים, גם ברכישה וגם בהשכרה. הסיבה העיקרית היא הגירה חיובית, בעיקר מתל אביב, של רוכשים צעירים יחסית שמרגישים שבגבעתיים הם מקבלים את אותם ערכים ותמורות כמו בתל אביב, רק במחירים נוחים משמעותית (כ-20% פחות בממוצע)".
5 צפייה בגלריה
אחד הפרויקטים המובילים של גבעתיים החדשה
אחד הפרויקטים המובילים של גבעתיים החדשה
אחד הפרויקטים המובילים של גבעתיים החדשה
(באדיבות י.ח דמרי)
בשורה התחתונה, "סך היתרונות של גבעתיים מסתכם במונח 'תמורה למחיר'", אומר דנוס. "התמורה הזו כוללת נגישות תחבורתית, מיתוג מעולה, חינוך משובח, תכנון עירוני בר קיימא ואווירה עירונית\קהילתית, בשילוב עם קרבה לחיי לילה תוססים של אוכלוסייה ברמה סוציו-אקונומית גבוהה".
אל ניתוח המגמות בשוק הדיור של גבעתיים מצטרף אמיר כהן, סמנכ"ל שיווק ומכירות, י.ח. דמרי, אשר מציין כי "בשנים האחרונות יש מעבר של זוגות ומשפחות צעירות לעיר, בעקבות החינוך ברמה גבוהה וההתפתחות של העיר. טווח המחירים במגמת עלייה, מה שמושך אליה אוכלוסייה חזקה".
את השינוי הדמוגרפי בעיר, אומר דנוס, "אפשר לזהות משיטוט קצר ברחובות העיר. גבעתיים משנה את פניה בשנים האחרונות ויחד עם פינוי המבנים הישנים לטובת חדשים, כך גם נכנסות אוכלוסיות צעירות בעיקר לגור בעיר ויחד עם השינוי בצביון הפיזי של העיר, מתחולל בה גם שינוי דמוגרפי, חברתי ותרבותי".
5 צפייה בגלריה
(באדיבות י.ח דמרי)
ההתחדשות העירונית, אם כן, מהווה שחקן מרכזי בגבעתיים, אומר דנוס. "העיר נטולת עתודות קרקע משמעותיות ולכן, כל בניה חדשה היא בעצם בהתחדשות עירונית, בין אם ברמה בניינית או ברמה מתחמית".
חלק מהפרויקטים של ההתחדשות העירונית בגבעתיים כוללים מגדלים, שמציעים נוף אורבני אחר, לעתים בשילוב עם מבט לים, מתקנים מודרניים ובנייה חכמה וירוקה, אומר דנוס. "מגורים במגדל מציעים אנונימיות ופרטיות למי שמחפש את זה, ובדרך כלל גם שירותי ניהול ושירותים אחרים שנלווים למגדל".
"השכונה מתפתחת, הדירות מרווחות - ומתאימות למשפחות צעירות עם ילדים"
רוכשים רבים של דירות בגבעתיים מעידים על הרצון לגור בדירה גדולה ומרווחת יותר, אבל עדיין להרגיש 'תל אביב'. בעלי משפחות, אנשי עסקים ועובדי הייטק, שמקום המגורים הוא חלק מסמל סטטוס עבורם, מצאו בגבעתיים את הדירה הבאה שלהם.
אלעד רפאל, בן 37, נשוי עם שני ילדים, עובד בחדר עסקאות של בנק גדול. יעל, אשתו, מורה בבית ספר תיכון. "במקור אנחנו מבאר שבע, שם סיימנו לימודים ועברנו למרכז", הוא מספר. במשך השנים התגוררו בשכונת כצנלסון בגבעתיים, בצפון הישן של תל אביב וברמת גן.
5 צפייה בגלריה
(באדיבות י.ח דמרי)
5 צפייה בגלריה
(באדיבות י.ח דמרי)
"כשגרנו ברמת גן, גרנו באזור הגובל בשכונה של גבעתיים ומאוד התחברנו לשכונה כי ראינו שהיא מתפתחת והדירות גדולות ומרווחות, מתאימות למשפחות צעירות עם ילדים", מספר רפאל. "היה לנו חשוב שזה יהיה אזור שקרוב למרכז אבל לא ממש בתוך המרכז איפה שכל הצעירים. הגענו לשלב שרצינו רמה אחרת ואיכות חיים טובה יותר".
הזוג רכש דירה בפרויקט IM GIVATAYIM של דמרי בעקבות מה שהם אומרים על אופי תכנון הדירות. " היה חשוב לנו שיהיו הרבה חלונות בדירה, במיוחד בחדרי האמבטיה. בנוסף, היה לנו חשוב שתהיה דירת 5 חדרים מרווחת. המיקום של הבניין קסם לנו, הוא פונה לאזור של פארק אריאל שרון. מצד אחד האזור שקט, מצד שני צמוד למרכז, יש נוף אורבני ופנורמי, חניה תת קרקעי".
גם נבו גרונברג, סמנכ"ל בחברת פרסום ואשתו סיון, מדריכת ספורט מצליחה, רכשו לאחרונה דירה חדשה בפרויקט של דמרי בגבעתיים. "אנחנו זוג תל אביב הכי טיפוסי שיש", מעיד גרונברג. "גרתי במשך שנים בשינקין, אני חי ונושם את תל אביב. כל החיים שלנו והעיסוקים שלנו בתל אביב, לא רצינו להתרחק מהמרכז. היה חשוב לנו מקום יוקרתי אבל עדיין בתל אביב, אם נשווה את גבעתיים לשכונת כוכב הצפון, למשל, המחירים בשכונה התל אביבית גבוהים בצורה לא פרופורציונלית. חיפשנו משהו באותו סגנון אבל במחירים שאפשר לעמוד בהם".
5 צפייה בגלריה
(באדיבות י.ח דמרי)
חלק מהשיקולים בבחירת פרויקט IM GIVATAYIMשל דמרי, אומר גרונברג, "היה המיקום של הבניין, שהגב שלו לגבעתיים והפנים תל אביב. אני במרחק 10 דקות הליכה ממרכז תל אביב, עם המחירים של גבעתיים". למיקום המעולה מצטרפים גם אוכלוסייה איכותית, חדר כושר, שומר, קלאס ויוקרה", מסכם גרונברג.
הפרויקט שמוביל את גבעתיים לעתיד אורבני ומושך צעירים מכל האזור
אחד מהפרויקטים המהווים סמל למגמה הנוכחית של גבעתיים, הוא IM GIVATAYIM של י.ח. דמרי. הפרויקט נמצא במיקום אסטרטגי בגבעתיים, עם נגישות נוחה למרכז תל אביב, בסמוך לתחנת רכבת מרכז וליציאה לאיילון, במרחק קצר ממוסדות חינוך איכותיים, מרכזי מסחר, תרבות, בילוי ותעסוקה.
"תל אביב ממש מעבר לכביש", אומר כהן. "מעבר לכך, הדירות עצמן מרווחות מאוד, מה שמתאים מאוד למשפחות, ויש חנייה ומחסן לכל דירה". המיקום של הפרויקט, בגבול תל אביב-גבעתיים-רמת גן, "מתאים למי שרוצה תל אביב אבל לגור באזור שקט ועם מחירים שפויים יותר", מסכם כהן.
IM GIVATAYIM הוא פרויקט המוקם בשותפות של חברות י.ח. דמרי, מבני אופיר ומשה"ב. דמרי, משמשת בתור יזמית והחברה המקימה. לפרטים נוספים לחצו כאן>>>>
בשיתוף י.ח דמרי


פורסם לראשונה: 10:02, 01.09.24