כ-100 עובדי מטה בשטראוס יפוטרו כחלק מתוכנית התייעלות שעוברת החברה על רקע האינפלציה והפגיעה ברווחיות, וכחלק משינוי מבני שהיא מבצעת, או כפי שהיא כתבה בהודעה לתקשורת "השטחת הארגון וצמצום בשכבות ניהול לצורך חיזוק גמישות, התייעלות ואפקטיביות ארגונית".
מעכשיו פעילות כוח אדם והכספים שהיו תחת כל אחד ממנהלי החטיבות העסקיות השונות בשטראוס ישראל: ממתקים, מחלבה, סלטים, קפה, מים וסברה, יינתנו במרוכז על ידי מטה הקבוצה, גם התפעול והלוגיסטיקה ייצאו מאחריות מנהלי הפעילויות הנ"ל ויהיו מרוכזות בחטיבה אחת.
למהלך השפעה ישירה על מעמדם של מנהלי החטיבות העסקיות, ומנכ"ל שטראוס ישראל. לעומת זאת, כוחו של מנכ"ל קבוצת שטראוס החדש, שי באב"ד, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, שייכנס ב-1 בדצמבר לתפקידו, יתחזק והוא ישלוט על הקבוצה מלמעלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
שטראוס
(צילום: shutterstock)
כמו כן, לראשונה ימונה ברמת מטה הקבוצה אחראי על איכות ובטיחות, כפועל יוצא לפרשת הסלמונלה, שחשפה ליקוים בבטיחות המזון במפעל בנצרת. את התפקיד ימלא רונן זהר, שמשמש כמשנה למנכ"ל קבוצת שטראוס. אלעד קומיסר, שהיה אחראי על הקפה, מונה לסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח. החיסכון שיושג כתוצאה מאיחוד הפעילויות מוערך בכ-80-65 מיליון שקל בשנה.
שטראוס תמקד את הצמיחה שלה בשנים הבאות בארצות הברית, ברזיל וסין, והיא מתכוונת לבצע רכישות חדשות, חלקן עם שותפים קיימים. בישראל שטראוס נמצאת בבעיה מכיוון שהיא מוגבלת ע"י רשות התחרות ברכישת פעילויות חדשות.
2 צפייה בגלריה
באב"ד. ייכנס לחברה בעמדה חזקה
באב"ד. ייכנס לחברה בעמדה חזקה
באב"ד. ייכנס לחברה בעמדה חזקה
(צילום: גיל יוחנן)
בחברה מאמינים כי הצמיחה תהיה אורגנית ובתחום החדשנות. לצורך כך תוקם יחידה חדשה "ניאו שטראוס", שתשקיע ישירות בפעילויות חדשניות, זאת לצד פעילות חממת הקיצ'ן, שם יש לשטראוס שותפה - רשות החדשנות.
מנכ"ל קבוצת שטראוס, גיורא בר דעה: "העולם זז ואנחנו איתו. תפיסת העולם כעת היא לרכז ידע ומצוינות. התוכנית כוללת מהלכים לקידום צמיחה בת קיימא אשר תושג בין היתר באמצעות מיקוד והשקעות בגיאוגרפיות נבחרות בהן נמשיך לפתח יתרון תחרותי, כניסה למודלים עסקיים חדשים, הרחבת השותפויות הקיימות, המשך השקעה בפודטק ובניית מצוינות בתחומי הליבה. לצד זה, כוללת התוכנית התאמה של מודל ההפעלה וביצוע התייעלות בהתאמה למציאות המשתנה ולאתגרים בסביבה הכלכלית. אנו מפנים משאבים לתחומי צמיחה תוך ביצוע התייעלות במקומות בהם נכון לייצר סינרגיות".