לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה בשבוע שעבר תביעה כנגד הדוגמנית עדן פינס. התביעה על סך 68 אלף שקל הוגשה על ידי גארי דיויד זיתון, העוסק, על פי התביעה, בתחום הטיפוח והאופנה.
זיתון טוען באמצעות עו"ד גבריאל קרמר כי ביוני 2021 הקימו הצדדים שותפות שעניינה שיווק בגדי ים תחת המותג Fifikini, והוא מימן הוצאות שונות של השותפות בסך של כ-68 אלף שקל, בין היתר, עבור פיתוח ליין מקורי של בגדי ים מעוצבים שהשותפות הייתה אמורה למכור, וכן נשא בהוצאות שונות בקשר לכך ובהם תשלומים לתדמיתנית, למפעל בסין, להקמת חנות באינטרנט ועוד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
עדן פינס FIFI
עדן פינס FIFI
עדן פינס FIFI
(צילום: שחף ביטון)
עוד נטען כי באפריל 2022, עוד בטרם החלה השותפות לשווק את ליין בגדי הים, פנתה פינס אל זיתון, "ותוך ניצול יחסי החברות האישית ביניהם ביקשה מהתובע כי יסכים לצאת מהשותפות. התובע הבין כי ברצונה של פינס למכור לבדה את בגדי הים תחת המותג Fifikini ושאין לה כל עילה חוקית לבקשתה זו. בנסיבות אלה התובע לא ראה טעם לעמוד על המשך השותפות, והסכים לפנים משורת הדין, לבקשת הנתבעת, ובתנאי שהנתבעת תשיב לידיו את מלוא הכסף שהשקיע בסך כ-68 אלף שקל. ואולם, עדן פינס, בחוסר תום לב, ותוך הפרה מוחלטת של האמון שהתובע נתן בה, הפרה את התחייבותה ולא השיבה לתובע את כספו", נטען.
עוד טוען זיתון כי "עדן פינס מוכרת את בגדי הים בשיתוף פעולה עם חברת Adika, ללא רשות התובע, ותוך הפרת זכויותיו בעיצובים של בגדי הים. לנוכח הפרתו היסודית של הסכם ההיפרדות על ידי פינס הודיע התובע לנתבעת במכתב על ביטול ההיפרדות בין הצדדים".
מהתביעה עולה כי בדצמבר פינס שלחה מכתב תשובה לתובע באמצעות באת כוחה במסגרתו דחתה את טענותיו ודרישותיו, וכן טענה כי לא התקיימה כל שותפות בין הצדדים. במכתב תשובה שהעבירה באת כוחה של פינס נטען בין השאר כי פינס נאלצה להוציא מכיסה עד כה כ-800 אלף שקל, וזאת מול הסיוע הכספי של זיתון בסך כ-68 אלף שקל.
עוד נטען במכתב התשובה כי שיתוף הפעולה עם Adika לא צלח. כמו כן, נטען כי "מרשתנו (עדן פינס -ל.ד) הינה הבעלים היחיד של המותג, הינה הוגת הרעיון ובעלת זכויות היוצרים על העיצובים הבלעדיים". טרם הוגש כתב הגנה.
שני הצדדים לא היו מעוניינים להגיב לדברים.
מירב קריסטל, כתבתינו לענייני צרכנות על גל עליות המחירים
(צילום: ירון ברנר )