שחקנית נוספת בדרך להיכנס לתחום זכויות השידור בספורט. יוטיוב וה-NFL (ליגת הפוטבול האמריקנית) נמצאות במשא ומתן לשידור משחקי יום ראשון בליגה (Sunday Ticket) למינויים בלבד. לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל", העסקה עשויה להיחתם עוד היום.
פרטי העסקה לא ידועים בשלב זה, אבל ניתן להעריך שהם טובים יותר עבור ליגת הפוטבול מאשר החוזה הנוכחי עם חברת הלוויינים DirecTV, שמשלמת 1.5 מיליארד דולר בשנה עבור הזכויות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
שינוי אפשרי במחזיקת זכויות השידור של משחקי יום ראשון ב-NFL הוא עדות נוספת למעבר של ענפי ספורט מרכזיים מהטלוויזיה המסורתית לחברות סטרימינג וטכנולוגיה, שמוכנות להוציא הרבה מאוד כסף על תוכן. כך למשל, לאמזון יש עסקה משלה לשידורי משחקי NFL אחרים, אפל משדרת כמה משחקים מליגת הבייסבול האמריקנית (MLB), והיא חתמה לאחרונה גם על עסקה עם ליגת הכדורגל המקומית (MLS). אגב, אמזון ואפל גם היו במו"מ עם זכויות השידור של משחקי יום ראשון בליגת הפוטבול.
ב-NFL להוטים ליצור שותפויות עם חברות טכנולוגיה, מה שירחיב את מאגר המתמודדים הפוטנציאליים על עסקאות זכויות שידור, ומשמעות הדבר היא הרבה יותר כסף לליגה. במקביל, כניסה ל-NFL תספק דחיפה משמעותית למאמצי הסטרימינג של יוטיוב (שנמצאת תחת בעלות גוגל), כאשר פלטפורמת הווידיאו מנסה להתרחב מעבר להכנסות מפרסומות להכנסות ממינויים. המו"מ מגיע על רקע ירידה בעסקי הפרסום של יוטיוב ברבעון השלישי של 2022.
יוטיוב הפכה לאחרונה ליעד פופולרי עבור צופי טלוויזיה ונמצאת בזינוק מבחינת כמות המינויים. בחודש יוני דיווחה החברה שכבר חצתה את רף חמישה מיליון המינויים הקבועים ואלה שנרשמו לתקופת ניסיון. חבילה חודשית של יוטיוב TV אינה זולה ועולה 64.99 דולר, אבל היא כוללת עשרות ערוצי כבלים רבים לצד תוכן נוסף. רכישת זכויות השידור של משחקי יום ראשון ב-NFL תהווה חיזוק משמעותי עוד יותר לתוכן הסטרימינג של יוטיוב.
העונה, שירות הסטרימינג של אמזון (Prime Video) הפך לזכיין הבלעדי של משחק Thursday Night Football, שנחשב ליוקרתי מאוד, עבור 1.2 מיליארד דולר לשנה אחת. ביוני, אפל הגיעה להסכם למשך עשור עם ליגת הכדורגל (MLS) בשווי של לפחות 2.5 מיליארד דולר לשידור משחקים בפלטפורמת הטלוויזיה שלה. אפל גם משדרת את ליגת הפוטבול בימי שישי בערב במהלך העונה הסדירה.
רשתות טלוויזיה מסורתיות עדיין מחזיקות בעסקאות השידורים הגדולות בספורט האמריקני (אבל כנראה לא לאורך זמן). כך למשל CBS ופוקס גם משדרות משחקי פוטבול ביום ראשון, בעוד NBC ו-ESPN משדרות את המפגשים המרכזיים בתחילת השבוע. הליגה חתמה על עסקאות ארוכות טווח עם אותן רשתות בסכום המוערך ביותר מ-100 מיליארד דולר.