דירקטוריון שופרסל מינה את ארז כלפון, שמכהן כדירקטור בלתי תלוי בחברה, ליו"ר זמני, זאת עד למינוי יו"ר קבוע. כלפון היה מקורבו של שר האוצר לשעבר משה כחלון, ומכהן במקביל כיו"ר קצא"א בתחומי האנרגיה והתשתיות, וכיו"ר מינהלת ליגת העל בכדורגל.
בעבר שימש כלפון כראש מטה משרד האוצר, מנכ"ל משרד הקליטה ויועץ בכיר לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, ואף חבר ב"פורום החווה". עם כניסת האחים אמיר לבעלות על שופרסל מונה כלפון כדירקטור מהציבור.
1 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
בעוד מספר ימים צפויה להתקיים אסיפת בעלי המניות של שופרסל, שאמורה לדון ולאשר את תנאי הפרישה הנדיבים של הבכירים לשעבר, יו"ר הדירקטוריון הקודם, איציק אברכהן, והמנכ"ל לשעבר, ויתכן שמינויו של כלפון יובא גם הוא בפניה, אם כי בשלב זה נמנעים האחים אמיר מלהגיד האם כלפון יהפוך למינוי של קבע.
האחים כבר נכוו פעמיים מאז שהפכו לבעלי הרשת בניסיון למנות יו"ר. עם השלמת העסקה לרכישת השליטה הם הודיעו כי יוסי יהיה היו"ר ושלומי המנכ"ל. הדבר זכה לביקורת, וגרם להם להודיע על מינויו של פרופ' יצחק שפירא מאיכילוב לתפקיד היו"ר. למרות שהיה אמור לעבוד יום אחד בשבוע, גם המינוי של פרופ' שפירא זה זכה לביקורת הן מצד משרד הבריאות, שלא נתן את אישורו, והן מצד התקשורת שטענה כי אינו בעל ניסיון בקמעונאות, וכי יום אחד בשבוע אינו מספק. לבסוף הודיע פרופ' שפירא כי הוא פורש מהתפקיד. ומאז הודעתו בחודש מאי לא אויש התפקיד.