סייעת שתועסק חמישה ימים בחופשת הפסח ובפגרת האביב תקבל מענק מיוחד בהיקף של 2,000 שקל, כך סוכם בין ההסתדרות לשלטון המקומי במטרה להבטיח את הפעלת גני הילדים. מדובר בסייעות המועסקות בגני עירייה ובגני החינוך המיוחד.
אלפי גני ילדים נסגרו לסירוגין מתחילת השנה על רקע מחסור בגננות ובסייעות, ובוטלה פעילות צהרונים, דבר שגרם לשיבושים ולהורים רבים להיעדר מהעבודה. מדי שנה מתמודדות הרשויות המקומיות עם מחסור נוסף בסייעות, משום שרבות מעדיפות שלא לעבוד במהלך החופשה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
גן ילדים באשקלון
גן ילדים באשקלון
גן ילדים באשקלון
(צילום: רועי עידן)
המענק מהווה תוספת משמעותית, אך זו נועדה בשלב זה לתת מענה נקודתי ולא פתרון כולל למחסור בסייעות, שמרביתן משתכרות שכר מינימום. פתרון כולל שכזה יוכל לצא לפועל ככל הנראה רק לאחר השלמת החקיקה של עסקת החבילה במשק, ולקראת פתיחת הסכמי השכר של הסייעות ב-2023.
בהודעה משותפת להסתדרות ומרכז השלטון המקומי נמסר כי "סייעת שתועסק חמישה ימים בחופשת הפסח ובפגרת האביב תקבל מענק מיוחד של 2,000 שקל. סייעות שיעבדו מעבר לכך יהיו זכאיות לסכום נוסף עבור כל שעת עבודה מעבר לשעה 13:30. סייעת שתעבוד באופן חלקי בימים הללו תקבל חלק יחסי של המענק הנוסף".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הסייעות בגנים עושות עבודת קודש כל השנה בחינוך הילדים של כולנו, וזאת בתנאים קשים של מחסור בכוח אדם ונטל הולך וגובר על כתפיהן. חייבים להרים את קרנו של המקצוע הזה, ויש כאן בשורה ראשונה בדמות מענק מיוחד על עבודתן המסורה בפסח, בזמן שהגננות נמצאות בחופש. זו רק ההתחלה בדרך לרפורמה מקיפה בתחום. נמשיך ונפעל למען כלל העובדים במשק".
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "זהו צעד נוסף בדרך לרפורמה מקיפה. סייעות ממלאות תפקיד מרכזי וחשוב בחינוך ילדינו, שזהו התחום החשוב ביותר. הצלחנו הפעם לכלול גם את סייעות החינוך המיוחד שאין ראויות מהן לתגמול. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה למען עובדי הרשויות המקומיות".
יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "העבודה הקשה, מסירות הנפש והמקצועיות חייבות לבוא לידי ביטוח בשכר הסייעות, הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד".