איש העסקים רני צים, בעלי בית ההשקעות "פסגות" ו"צים סנטר" מרכזים מסחריים, מקים בהשקעה של מיליונים, רשת סופרמרקטים שכונתיים חדשה בשם "סופר טל", עבור בנו הבכור טל. הסניפים הראשונים של "סופר טל" ייפתחו בעוד כשבועיים בגני תקווה בפתח תקווה, ברחוב ההסתדרות בפתח תקווה וסניף ברחובות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרשת תתאפיין בסניפים גדולים של כ-1,000 מ"ר, שיכללו מחלקת טריים, קצבייה ועוד. הרשת החדשה, שלדברי צים תכלול עד סוף 2022 כ-10 עד 12 חנויות ברחבי הארץ, תיבדל בשעות פתיחה ארוכות עד חצות, קופות עצמאיות לצד קופות רגילות ומגוון גדול של מוצרים, תוך דגש על יבוא מקביל.
1 צפייה בגלריה
הקים רשת סופרמרקט חדשה "עבור בנו". סופר טל של רני צים
הקים רשת סופרמרקט חדשה "עבור בנו". סופר טל של רני צים
הקים רשת סופרמרקט חדשה "עבור בנו". סופר טל של רני צים
(צילום: יח"צ)
צים עשה את הונו הראשוני והתפרסם כבעלי רשת "כמעט חינם", שנמכרה על ידו ליינות ביתן עבור סכום של 350 מיליון שקל ולאחרונה שמו הוזכר כמי שעשוי להתעניין ברכישת שופרסל (פסגות החזיקה במניות החברה). אולם, צים אמר על כך: "אני לא מתעניין כרגע בשופרסל, אני עסוק מאוד. האחזקות של פסגות בשופרסל, 10%, עברו לאלטשולר עם הרכישה שלהם את קופות הגמל של פסגות".
ובכל זאת, כעת מתברר שמי שעסק בתחום, מתקשה להיפרד ממנו. רק השבוע התברר כי האחים שלומי ויוסי אמיר - שמכרו רק לפני חצי שנה את אחזקותיהם ברשת פרשמרקט לפז, עבור 2.1 מיליארד שקל, הגישו הצעה, שנפלה בינתיים, לרכישת רבע מאחזקות שופרסל.
צים, שנפרד לפני 10 שנים מכמעט חינם ועבר לתחום יזמות הנדל"ן והפיננסים, חוזר גם הוא כעת לתחום, הפעם עבור הדור השני. צים אמר ל"ממון" ול-ynet: "אני אהיה ברקע ואעזור כמובן, אם יהיה צורך".
"אהיה ברקע ואעזור". רני צים"אהיה ברקע ואעזור". רני צים
עוד נודע כי "סופר טל" מוקמת בשותפות 50% עם משה הופטמן, שחקן ותיק בתחום, עד לאחרונה בעלים של רשת "הצרכניה" - רשת סופרים שכונתית. לאחרונה מכר הופטמן, סניף של הצרכניה באבן יהודה לחברת פז שתסב אותו ל"סופר יודה" שבבעלותה. שני סניפים נוספים ברעננה ובהודהשרון יוסבו כעת ל"סופר טל".
הופטמן אמר כי "אנחנו רוצים להביא לשכונה רשת כמה שיותר דיגיטלית עם קופות עצמאיות, מחלקות טריות, מוצרים ארוזים לנוחות הצרכן, שירות אונליין ומשלוחים. אם מכולת רגילה נסגרת בשעה שמונה או תשע בערב, אנחנו נישאר פתוחים גם בחצות. אנחנו, בניגוד לסבן אילוון שהם חנויות קטנות, נהיה בשטח של 1,000 מטר וצפונה".