בשיתוף אתר "המקצוענים"
הם דחקו החוצה את הפנלים המסורתיים מעץ או מקרמיקה, ומוסיפים בדיוק את הגימור הנדרש גם בבתים שבהם משאירים את הריצוף הקיים.
קל יחסית להתקין אותם, והעלות שלהם מצדיקה את ההשקעה, שכן היא דוחה או מונעת את הצורך בהחלפת ריצוף או פרקט שנראה מיושן בגלל הפנלים הישנים שלו.
בין אם אתם מתכננים להתקין פנלים פולימריים בעצמכם ובין אם לא - הנה כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם, בכדי שההתקנה תהיה מקצועית.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

באיזה שלב כדאי להתקין את הפנלים?

אם אתם בשלבי בנייה או שיפוץ, כדאי להשאיר את הפנלים לשלב הסופי: כלומר, בשלב שאחרי הריצוף או חיפוי הרצפה בפרקט. אם אתם מתכננים גם לתקן קילופי צבע בקיר, או לחדש אותו, מוטב להתקין את הפאנלים בסיום. למעט, במקרה שבו אתם מתכננים לצבוע את הפאנל בצבע הקיר.
גם במקרה זה, אגב, תוכלו לבצע את צביעת הפנל לפני שתדביקו אותו לקיר. חשוב לשמור את המספר הסידורי, בכדי להתאים את הפאנל הצבוע לקיר, או את הקיר הצבוע לפאנל.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לקנות לבד או דרך בעל המקצוע המתקין?

לרוב, מתקין הפנלים, מתקין הפרקטים או הרצף יספקו לכם את סוג הפנל המתאים. וגם אם לא, מוטב להתייעץ איתם לפני שאתם ממהרים לגשת לקנות בעצמכם. הידע והניסיון שלהם, יכולים למנוע מכם רכישה מיותרת או התעסקות מתישה של החזרות לספק או מימון שירותי המשלוח לשווא.
עוד דבר שכדאי לדעת הוא שמרבית המתקינים לא ייקחו אחריות על התקנה של מוצר שלא הם סיפקו לכם. בכל מקרה, כדאי לברר זאת מראש. גם אם אתם מעוניינים לבצע את הרכישה בעצמכם, מוטב לעשות זאת בתיאום איתם, על מנת שלא תישלל מכם האחריות על המוצר, על ההתקנה או על ההדבקה שלו. כשפנלים יתנתקו מהקירות, לא תהיה לכם כתובת לפנות אליה לתיקון.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כיצד להתקין על מנת למנוע התנתקות של הפאנלים?

ישנם מספר שלבים שכדאי להיצמד אליהם, ולוודא שהמתקין אכן מבצע אותם. אל תתביישו לשאול, לבדוק ולפקח על מהלך העבודות.
שלב החיתוך: פנלים פולימרים מגיעים לרוב ביחידות באורך 2.5 מטר רץ. בהתאם למידות החדר, יהיה צורך לבצע חיתוכים והדבקות של היחידות. חשוב שהחיתוך יהיה עם מסור זווית, ולאחר מדידה מדויקת של החדר.
שלב ההדבקה: הדבקת פנלים מתבצעת עם שני סוגי דבק. שכבה אחת היא שכבת דבק סיליקון.
שכבה נוספת היא שכבה של דבק חם. הדבק החם משמש רק לחיבור הראשוני של הפנל לקיר, עד לייבוש דבק הסיליקון. בהמשך, דבק זה מתפוגג, והדבק שמחזיק בפועל את הפנל הוא דבק סיליקון.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

האם ניתן להטמין כבלים או חוטי תקשורת מאחורי הפאנל?

כן, אך תחשבו היטב מה אה אתם מעוניינים להסתיר. אם אלו חוטים שאתם חושבים שתצטרכו גישה אליהם, הרי שלא בטוח שזה רעיון טוב, שכן בהמשך תצטרכו לפרק את הפנלים לכל אורך החוט או הכבל שעובר.
5 צפייה בגלריה
יש כל מיני סוגי עיצובים, וגבהים שונים בהתאם לדרישות השטח וטעמכם האישי
יש כל מיני סוגי עיצובים, וגבהים שונים בהתאם לדרישות השטח וטעמכם האישי
יש כל מיני סוגי עיצובים, וגבהים שונים בהתאם לדרישות השטח וטעמכם האישי
(צילום: shutterstock)

כמה זמן נמשכת הדבקת פנלים והאם יש מגבלות כלשהן בסיום העבודה?

הדבקת פנלים היא עבודה מהירה יחסית, שנמשכת מספר שעות. זאת, אם במקרה שמדובר בהתקנה סטנדרטית.
ככל שהקירות עם טקסטורה מיוחדת, בזווית מיוחדת (קיר עגול, למשל) או עם כמות חיתוכים גדולה – העבודה תארך זמן רב יותר, וגם תעלה מעט יותר בהתאם.
בסיום ההתקנה, מוטב לא לגעת בפנלים, וגם לא למהר להצמיד אליהם רהיטים. גם בהמשך, חשוב שיישאר מרווח כלשהו בין הפנלים לריהוט, בכדי שלחץ רב מדי לא יגרום להתנתקותם במשך הזמן.
פורסם לראשונה: 14:36, 14.09.22