בנק לאומי הגיש אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשה נגד חברת היבוא המקביל "טאצ'-וואן" לאכיפת שעבודים ולמינוי כונס נכסים. זאת, לאחר שנטען כי חובה לבנק לאומי עומד על למעלה מ-11 מיליון שקל. השופט יעקב פרסקי הורה לקיים דיון ביום חמישי בבקשה, והורה לממונה על חדלות פירעון להיות ערוך להציע מועמדים לתפקיד כונס הנכסים לחברה.
במסגרת הבקשה טוען בנק לאומי, באמצעות עו"ד שירלי יפרח-אזור והדס אסולין ממשרד ליפא מאיר ושות', כי "בקשה זו מוגשת כאשר כלו כל הקיצין, לאחר שהבנק הפגין סבלנות ואורך רוח יוצאי דופן, תוך ניסיונות לקבל מהחברה, באמצעות מי ממנהליה או מטעמה, מידע ו/או תשובות, אלא שאלה לא צלחו, בלשון המעטה.
2 צפייה בגלריה
פרסום של טאץ'-וואן בפייסבוק
פרסום של טאץ'-וואן בפייסבוק
פרסום של טאץ'-וואן בפייסבוק
(צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של טאץ'-וואן)
"המצב הלך והקצין עד שהבנק מוצא עצמו בימים האחרונים 'רודף' אחר החברה. נוכח הנסיבות המתוארות בבקשה זו, אכיפת השעבודים הרשומים לטובת הבנק ומינוי כונס נכסים לשם תפיסת הנכסים המשועבדים ומימושם, הינו צעד דחוף, בלתי נמנע ומחויב המציאות".
טאצ'-וואן היא חברה פרטית שנוסדה בשנת 2008. על פי מרשמי רשם החברות בעלי המניות בחברה הם אבי פרידמן ושלמה חוג'ה. הבנק טוען בבקשה כי "החברה עוסקת ביבוא מקביל של משקאות קלים (בין היתר של המותגים המוכרים - קוקה קולה, RedBull ו-San Benedetto), בירות (Corona, Stella, Carlsberg, Heineken, Weihenstephan ועוד), מוצרי ניקיון (Fairy, אריאל), קפסולות קפה, קפה Jacobs, מוצרי טואלטיקה (משחות שיניים של Colgate, מוצרי Head & Shoulders ו- Pantene)".
לטענת הבנק, להבטחת חובותיה והתחייבויותיה של החברה כלפיו נרשמו לטובתו שעבוד שוטף כללי על כלל נכסי החברה. עוד טוען הבנק כי חשבון החברה בבנק נפתח בספטמבר 2021 ובמהלך השנים החברה התקשרה עימו במספר הסכמי הלוואה ובקשות אשראים. "במהלך החודשים האחרונים הצטברו נסיבות המצביעות בבירור, במקרה הטוב, על הרעה משמעותית במצבה של החברה, ומכל מקום החברה אינה פועלת לפירעון חובותיה לבנק והיא מצויה בהפרות חמורות של התחייבויותיה כלפי הבנק.
2 צפייה בגלריה
סניף בנק לאומי בדימונה
סניף בנק לאומי בדימונה
סניף בנק לאומי
(צילום: חיים הורנשטיין)
"בנוסף, בשבועות האחרונים החלה תופעה של שיקים חוזרים של לקוחות החברה (שהופקדו לפירעון ו/או משמרת ו/או ניכיון בבנק), מהסיבה 'נתקבלה הוראת ביטול'. בבירור עם בנק המושך התברר כי ביטול השיקים נעשה 'מאחר ולא התקבלה סחורה'. כן הסתבר לבנק, כי שיקים של החברה בבנקים אחרים חוזרים מסיבת אכ"מ. נסיבות מצטברות אלה מעידות בבירור על הרעה משמעותית בפעילות", נטען.
הבנק טוען כי לפני כשבוע התקיימה פגישה במשרדיו בה נכח "עו"ד שאמור היה לייצג את החברה (ואולם מסר לאחר מכן שאינו מוסמך מטעם שני בעלי המניות או הדירקטורים, ועל-כן בשלב זה אין לראות בו כב"כ החברה), ללא בעלי המניות. מכל מקום, פגישה זו לא הוסיפה נתון כלשהו ו/או שפכה אור על מצבה של החברה. וכך, גם לאחר פגישה זו, שבה נאמר כי אבי פרידמן (בעלים ומנכ"ל בחברה) יתכן ונכון יהיה להציג דרכי פעולה אפשריות להמשך פעילותה של החברה תוך פירעון החוב הגדל והולך לבנק, לא קרה דבר. נציגי הבנק מצאו עצמם, שוב, רודפים אחר בעלי המניות, ללא הצלחה. פגישה לא התקיימה, הסברים לא סופקו, דרכי פעולה לא הוצגו, חובות לא נפרעו", נטען.
את תגובתה של וואן טאץ' לא היה ניתן לקבל עד לפרסום הכתבה.