החשב הכללי, רו"ח יהלי רוטנברג, מקדם הקמת קרן השקעה במטרה לעודד השקעות נרחבות בישראל בפרויקטים מעודדי צמיחה, תוך שימוש במנגנוני הגנה ותמריצים מגוונים למשקיעים. כך נודע ל-ynet.
מטרת הקרן היא בין היתר להניע את הכלכלה המקומית ולמנוע נזקים ארוכי טווח כתוצאה מהשלכות המלחמה. זאת, באמצעות השקעות בפרויקטים כלכליים ישימים ובשלים לביצוע. פרויקטים אלו מיועדים לתרום לתוצר הלאומי, ליצור מקומות עבודה חדשים ולשפר את הפריון.
1 צפייה בגלריה
 החשב הכללי יהלי רוטנברג
 החשב הכללי יהלי רוטנברג
החשב הכללי יהלי רוטנברג
(צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)

במסגרת המהלך, פורסמה היום בקשה לקבלת מידע (RFI) מטעם החשב הכללי, במטרה לאפשר לגורמים רלוונטיים בשוק, בהם גופים מוסדיים וקרנות השקעה, להביע את דעתם לגבי הקמת הקרנות. בקשת המידע נועדה לבחון את מודל הפעלת הקרנות, את מנגנוני ההגנה והתמריצים האפשריים, וכן את רמת מעורבות המדינה והשוק הפרטי בקרנות אלו.
המהלך נועד להגברת הפעילות הכלכלית במשק ובמיוחד בתחומים כגון אנרגיה, סביבה, התייעלות משאבים, תשתיות, תחבורה ודיור.
בנוסף, תיבחן גם אפשרות לשיתוף פעולה בין המדינה לגורמים במגזר הפרטי, תוך שימוש בכלים פיננסיים שמטרתם לעודד השקעות במיזמים שיעמדו בקריטריונים הכלכליים שנקבעו.
גורמים במשרד האוצר אמרו ל-ynet כי "המטרה היא לייצר כלים שימריצו את הכלכלה הישראלית בתקופה מאתגרת זו. בהקמת קרנות ההשקעה יש פוטנציאל ליצירת מקורות מימון נוספים למשק, לצד שיפור בתנאי ההשקעה והפחתת הסיכון למשקיעים, באמצעות מנגנוני ההגנה והתמריצים שנעניק. הקרנות המתוכננות עתידות לסייע בהתמודדות עם האתגרים הכלכליים הנוכחיים וביצירת תנופה מחודשת לכלכלה הישראלית".