בין מאות גורדי השחקים בניו יורק, מגדל אחד בולט במיוחד בקו הרקיע של העיר. הוא לא הכי גבוה, אבל הוא כן הכי צר. למעשה, הוא גורד השחקים הצר ביותר בעולם.
מדובר ב-Steinway Tower בן ה-84 קומות, שתוכנן על ידי משרד האדירכלות הניו יורקי SHoP Architects ושקיבל את התואר של "גורד השחקים הצר ביותר בעולם" הודות ליחס המנוגד לכל היגיון בין רוחב לגובה - 1 ל-23.5.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
Steinway Tower
Steinway Tower
Steinway Tower
(צילום: shutterstock)
"כל בניין שהיחס בין הרוחב לגובה שלו גדול מ-1 ל-10 נחשב בניין צר", מסביר המנהל המייסד של משרד האדריכלות, גריג פסקווארלי. "כשמדברים על יחס של 1 ל-15 או יותר, זה נחשב כבר לבניין שמורכב מאוד לתכנן ולבנות. הבניינים הצרים ביותר בעולם נמצאים ברובם בהונג קונג, והיחס שלהם הוא בערך 1 ל-17 או 18.
העלות של 60 הדירות במגדל נעה בין 18 ל-66 מיליון דולר לדירה, והדירות מציעות נוף של העיר ב-360 מעלות. המגדל ממוקם דרומית לסנטרל פארק, לאורך מקטע רחוב 57 במנהטן המכונה "שדרת המיליארדרים".
עם גובה של 1,428 רגל (435 מטר), ה-Steinway Tower הוא מגדל המגורים השני בגובהו בחצי הכדור המערבי, שני רק למגדל בסנטרל פארק הסמוך שמתנשא לגובה של 1,550 רגל (470 מטר). לשם השוואה, המגדל הגבוה ביותר בעולם הוא בורג' חליפה בדובאי, שמגיע לגובה של 2,717 רגל (828 מטר).
2 צפייה בגלריה
Steinway Tower
Steinway Tower
המגדל, שהוא הצר בעולם, מגיע לגובה של 435 מטר. לשם השוואה, המגדל הגבוה ביותר בעולם הוא בורג' חליפה בדובאי, בגובה של 828 מטר
(צילום: shutterstock)
מדובר במגדל צר כל כך, שבכל פעם שהרוח מתגברת מעט, הפנטהאוזים בקומות העליונות "עפים ברוח" למרחק של כמה מטרים שלמים. "כל גורד שחקים צריך לזוז", מסביר פסקווארלי. "אם המגדל נוקשה מדי זה למעשה מסוכן יותר - הוא חייב להיות גמיש".
כדי למנוע מהמגדל לנוע רחוק מדי עם הרוח, יצרו האדירכלים "מאזן" נגד הרוח מלוחות פלדה מתכווננים. בנוסף, החזית של המבנה עשויה בין השאר מברונזה במרקם שנועד ליצור מערבולת רוח ובכך להאט את התאוצה של תזוזת המגדל, מסביר פסקווארלי. היסודות יורדים כ-100 רגל (30 מטר) לתוך הסלע כדי לספק בסיס עמוק וחזק.