הסטארטאפ ההודי YesMadam, שמפתח פלטפורמת שירותי יופי המציעה שירותים עד הבית, פיטר כ-100 עובדים שענו שהם לחוצים מאוד בעבודה, בסקר בנושא עליו התבקשו לענות. מייל פנימי בנושא של מנהלת ה-HR בחברה, אשו ארורה ג'ה, הופץ ברשתות החברתיות ביממה האחרונה, הפך לוויראלי וגרר ביקורות רבות שנוגעות לאתיקה התעסוקתית ב-YesMadam.
"צוות יקר, לאחרונה ערכנו סקר על מנת להבין את תחושותיכם בנוגע ללחץ בעבודה. רבים מכם שיתפו את חששותיהם, אשר אנו מעריכים ומכבדים באופן עמוק. כחברה המחויבת ליצירת סביבת עבודה בריאה ותומכת, שקלנו בקפידה את המשוב", נכתב במייל. "כדי להבטיח שאיש לא יישאר תחת לחץ בעבודה, קיבלנו את ההחלטה הקשה להיפרד מעובדים שציינו לחץ משמעותי. ההחלטה תיכנס לתוקף מיידית, והעובדים שההודעה נוגעת אליהם יקבלו פרטים נוספים בנפרד. תודה על תרומתכם".
כאמור, מאז שנחשף המייל החברה סופגת ביקורות נוקבות מגולשים ברשתות החברתיות. אחד כתב: "זו הסיבה הכי מוזרה ולא אתית שיש לפיטורים או צמצומים, או איך שמשאבי אנוש ינסו לטשטש את זה. תגידו לי שזה בדיחה". חלק טוענים כי מדובר בטריק שיווקי: "המייל 'המודלף' של YesMadam נראה כמו יחסי ציבור מכוונים או קמפיין. יש שמועות על משפיענים שנתבקשו לקדם את הסיפור".
לחץ במקום העבודה הוא תופעה משמעותית בעולם ובהודו בפרט. דוח שמסקר את מצבם הנפשי של עובדים בהודו שערכה חברת YourDOST, מראה כי 64% מהעובדים בגילים 21 עד 30 חווים רמות לחץ גבוהות במקום העבודה. מדובר בפי 3 מהממוצע העולמי שעומד על 20%, כך לפי Economic Times.
על פי הערכות, 12 מיליארד ימי עבודה "נאבדים" מדי שנה בשל בעיות כמו חרדה ודיכאון. הדבר עולה לכלכלה העולמית הפסד של טריליון דולר בשנה.