ג'ף בזוס, מייסד אמזון והאיש השני הכי עשיר בעולם, הרחיב את צי המטוסים הפרטיים שלו ברכישת מטוס גאלפסטרים G700 חדש, כך לפי דיווח באתר Business Insider. על פי נתונים שפורסמו על ידי אתר האינטרנט JetSpy וג'ק סוויני, הידוע במעקב אחר מטוסיהם סלבס ועשירי העולם, בזוס הוא כעת הבעלים של המטוס הפרטי החדיש ביותר בשוק.
ה-G700, ששוויו מוערך בכ-80 מיליון דולר, מצטרף לאוסף המטוסים הקיים של בזוס, הכולל שני מטוסי גאלפסטרים G650 ומטוס קטן יותר מסוג פילטוס PC-24. עם הרכישה החדשה, שווי צי המטוסים שלו מוערך ביותר מ-200 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
בזוס והמטוס הפרטי החדש
בזוס והמטוס הפרטי החדש
בזוס והמטוס הפרטי החדש
(צילומים: AP, מתוך האתר הרשמי של Gulfstream)
על פי רישומי מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA), ה-G700 רשום על שם חברה בשם TVPX Aircraft Solutions, המספקת שירותי נאמנות לתעופה עסקית בארה"ב. זאת, ככל הנראה, מסיבות של שמירה על פרטיות.
ה-G700 קיבל אישור טיסה מה-FAA במרץ האחרון, לאחר תשעה חודשי המתנה. שני המטוסים הראשונים נמסרו לחטיבת המטוסים הפרטיים של חברת התעופה הקטארית. כמו כן, דווח גי גם אילון מאסק הזמין מטוס מאותו הדגם.
על פי נתוני JetSpy, בזוס קיבל את המטוס ב-10 ביולי. מאז, המטוס ביצע מספר טיסות. ביום ראשון האחרון, ה-G700 המריא מאיביזה. באותו זמן, בזוס וארוסתו, לורן סאנצ'ז, צולמו באי כשהם צועדים לעבר היאכטה שלו, ששוויה 500 מיליון דולר.
נתוני JetSpy מראים כי המטוס ביצע 28 טיסות ב-39 ימים, ופלט 264 טון של פחמן דו-חמצני. כמות זו שווה לכ-17 פעמים הפליטה השנתית הממוצעת של אזרח אמריקני.
2 צפייה בגלריה
מייסד טסלה, אילון מאסק
מייסד טסלה, אילון מאסק
מאסק. לפי הדיווחים גם הוא הזמין מטוס זהה
(צילום: רויטרס)
רכישת המטוס החדש מעוררת שאלות לגבי ההשפעה הסביבתית של שימוש במטוסים פרטיים, במיוחד על ידי אנשים עשירים ומשפיעים כמו בזוס. בעוד שהנוחות והיעילות של טיסות פרטיות ברורות, ההשלכות הסביבתיות מעוררות דאגה בקרב פעילי איכות הסביבה.
במקביל לרכישת המטוס, בימים האחרונים פורסם שבזוס מתעניין גם ברכישת אלופת ה-NBA בוסטון סלטיקס, שהועמדה למכירה. בוסטון נמצאת כיום בשליטת קבוצת ניהול בראשות וויק גרוסבק, יהודי-אמריקני, שרכש את המועדון לפני 22 שנים ב-360 מיליון דולר. לפי הפרסומים, גרוסבק מבקש על הקבוצה 6 מיליארד דולר.

המחאה נגד המיליארדר הצרפתי

הביקורת על הפגיעה באיכות הסביבה מצד עשירי העולם בעקבות הטיסות במטוסיהם הפרטיים התגברה בשנים האחרונות בעקבות גל מחאה בצרפת. בין השאר צצו ברשתות החברתיות פרופילים כמו כמו I Fly Bernard ו-Bernard's Airplane, שעקבו באופן קבוע אחרי המטוס הפרטי של ברנר ארנו, הבעלים של קבוצת לואי ויטון, לפי מספר הרישוי שלו. בשלב מסוים לארנו נמאס מהמעקב והביקורת והוא פשוט מכר את המטוס הפרטי שלו ומתנייד באמצעות השכרה נקודתית של מטוסים פרטיים מחברות השכרה.