שופרסל תרכוש לראשונה מרכז מסחרי בחריש. עד כה החברה, באמצעות חברת הבת שופרסל נדל"ן, עסקה בפיתוח נכסים מסחריים שבבעלותה ההיסטורית, וכעת היא עוברת גם לצד הרוכשים.
החברה חתמה על מזכר הבנות לרכישת הנכס מידי יזם הנדל"ן חנן מור, שבנה את רוב העיר חריש, וכעת נאלץ לממש נכסים, תמורת כ-180 מיליון שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
העיר חריש. מחכה לתושביה
העיר חריש. מחכה לתושביה
חריש
(צילום: מור שקיפי לאטי)
נזכיר כי עם הצגת דוחות שופרסל לשנת 2022 הכריז היו"ר איציק אברכרהן, שבשבוע שעבר נבחר לקדנציה נוספת כיו"ר הרשת ,על הפרדה של עסקי הנדלן שלה לחברה נפרדת שמונה לה מנכ"ל.
"שופרסל תהיה לראשונה בעלי מרכז מסחרי שאין בו סניף שלנו (במקום יפעל סניף של ויקטורי המתחרה). המטרה, כפי שהצהרנו עם הקמת חברת שופרסל נדל"ן, היא להיות גורם משמועתי בתחום הנדל"ן המניב בישראל במסגרת המדיניות להצפת ערך של נכסי הנדל"ן של שופרסל", אמר מנכ"ל החברה, אורי וטרמן.
השוכרים העיקריים בנכס בחריש הם, כאמור, ויקטורי, סופר-פארם, רולדין, אופטיקה הלפרין, קופות חולים מכבי וכללית, ובנכס גם יהיה חדר כושר. תקופות השכירות הן בין 10-5 שנים.
הנכס ממוקם בלב העיר, שמספר תושביה כ-35,000, ומשתרע על פני שטח של כ-22,300 מ"ר, וכולל שתי קומות מסחר בשטח של כ-6,500 מ"ר, ארבע קומות משרדים בשטח של כ-7,000 מ"ר ושתי קומות של חניון תת קרקעי עם כ-220 מקומות חנייה. הנכס יאוכלס בחודשים הקרובים. עד כה שווק 85% משטחו, והמרכז בתפוסה מלאה צפוי להניב לשופרסל כ-14.2 מיליון שקל בשנה.
לשופרסל אחזקות היסטוריות במספר מרכזים מסחריים, וביניהם קניון לב המפרץ "סינמול", מרכז מסחרי כורדני בקריית מוצקין, בניין מסחר ומשרדים בפארק העסקים והטכנולוגיות ע"ש ספיר בנתניה, מרכז מסחרי ברחובות החדשה, מרכז מסחרי בכוכב יאיר, מרכז מסחרי במזכרת בתיה, מרכז מסחרי בכרמיאל ומרכז מסחרי בעכו. בכולם פועלים או פעלו סניפים של שופרסל. שווי הנכסים המניבים שבבעלות שופרסל נדל"ן טרם הרכישה המתוכננת מסתכם בכ-3.47 מיליארד שקלים, כאשר שטח הנדל"ן המניב מסתכם בכ-230 אלף מ"ר, לא כולל חניונים, כששופרסל שוכרת עבור עצמה 70% מהשטח.
בין הפעולות שביצעה בשנה האחרונה חברת הנדל"ן של שופרסל כדי להשביח ערך, היו בניית פרויקט מגורים ומסחר בשווי של כ-700 מיליון שקל על שטחו של סניף שופרסל ותיק בנהריה, שייהרס ובנייה של פרויקט, שכולל 300 יחידות דיור לצד מסחר ותעשייה בשת"פ עם חברת הבנייה רייסדוק של היזם יקי רייסנר. לפני כן חתמה שופרסל על עסקת קומבינציה לפיתוח קרקע בבעלותה בצומת כפר סבא, עליה פעל בעבר סניף של הרשת ומשרדים. כעת בשת"פ עם חברת הבניה רוגוזין יקום במקום מגדל מסחר ומשרדים. שווי הפרויקט כ-350 מיליון שקל. ביוני 2023 שופרסל חתמה על הסכם להעברת המרכזים הלוגיסטיים
בבעלותה, תחת חברת הבת שופרסל נדל"ן, כך שבכפוף להשלמת העברת המרלו"גים, שווי הנכסים המניבים שבבעלות שופרסל נדל"ן יסתכם בכ-4.7 מיליארד ש"ח.