צפו: יו"ר ההסתדרות בוועידת השלטון המקומי
(צילום: נדב אבס)

"לא מקובל עליי שמפטרים עובדים בטלפון או במייל או בכל צורה אחרת. העובדים האלה נתנו עשרות שנים. אני מצפה ליותר חמלה מכל מעסיק שבא לסגור מפעלים. אני מקווה שאפשר יהיה להציל את המפעל הזה, והעובדים ימשיכו לעבוד. אני מניח שנמצא לכך פתרונות". כך אמר היום (ד') יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, במוני אקספו 2022 - ועידת השלטון המקומי לחדשנות ברשויות המקומיות, בהתייחסו לסגירתו הצפויה של מפעל "טכנולוגיית להבים" בנהריה ולפיטוריהם של 900 מעובדי המפעל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בר-דוד התייחס גם למכתבי שימוע לפני פיטורים שיצאו אתמול ל-650 עובדי חברת דואר ישראל כחלק מתוכנית ההבראה. "עולם העבודה משתנה, גם בדואר. אני מקווה שחברת הדואר תלך להפרטה", אמר. "עשינו שם התאמות נכונות כי הדואר מפסיד המון כסף. נעשה שם רפורמה אדירה במסגרתה חלק מהעובדים יוצאים בתנאים טובים וחלק יישארו. ההסתדרות צריכה להיות שותפה לשינויים בעולם העבודה. אני לא מחזיק רק דגלים אדומים של לפני 50 שנה, אני צריך להחזיק גם דגלים מתקדמים ולבחון את שוק העבודה".
1 צפייה בגלריה
ארנון בר דוד
ארנון בר דוד
ארנון בר-דוד
(צילום: מוטי קמחי)

בנושא יוקר המחיה הבהיר כי הוא מצפה מהממשלה החדשה לקיים את ההבטחות ממערכת הבחירות ולטפל בעליית מחירי הדיור והמוצרים. "יש לכם הרבה אפשרויות ברגולציה לעשות פה מהלכים שיבלמו את יוקר המחיה במדינת ישראל", קרא לממשלה. הוא הוסיף, כי בימים הקרובים "אני עומד להוציא אנשים לרחובות בכל רחבי המדינה".

"מוטרד מכניסתו של סמוטריץ' לאוצר"

בר-דוד הביע שוב את הסתייגותו מכניסתו של בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר האוצר: "בצלאל סמוטריץ' מבחינתי הוא בעדיפות האחרונה לקבל את התפקיד הזה. כשבא אדם ומביא איתו דיעות קיצוניות של פורום קהלת שמאמין בכלכלה חופשית על הדגם הרפובליקני הקיצוני ביותר שלא עובד בשום מקום בעולם, אז אני מוטרד, וזכותי להיות מוטרד אם הוא מדבר על זה שהוא רוצה לבטל את בתי דין לעבודה או לפגוע בעבודה המאורגנת. אז בוודאי שההסתדרות מניפה את דגל ההתנגדות לדבר הזה. אבל אם זה מה שיהיה אנחנו נדע לעבוד עם כל אחד. פניי לשלום ואני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה עם שר האוצר, אבל אם לא נעבוד בשיתוף פעולה אז אני לא מציע לאף אחד למדוד את רף הסבלנות שלי".
בר-דוד ציין גם כי בכוונתו לפעול לגיבוש הסכם מסגרת עם הממשלה החדשה שייתן פתרון לאינפלציה וליוקר המחיה.